Wprowadzenie do nowoczesnej dydaktyki chemii

Pomysł napisania nowoczesnej dydaktki chemii zrodził się już z końcem XX wieku.

Powstał on w wyniku kilkunastoletnich badań prowadzonych w czasie nauczania chemii w szkole podstawowej. 

U podstaw napisania nowoczesnej dydaktyki chemii legło pytanie czy chemia jest naprawdę trudna, czy jest nauczana w sposób niezgodny z pracą mózgu ucznia. Oznacza to czy można wprowadzić zmiany w procesie nauczania, które ułatwiłyby proces uczenia się. Prowadzone badania i obserwacje a nastpnie wywiady z absolwentami przyniosły odpowiedź na to pytanie.

To nie chemia jest trudna a sposób jej przekazu. Dlatego w książce tej przedstawię takie rozwiązania dydaktyczne, które nie są sprzeczną z podstawowymi zasadmi nauczania.

Podstawowym hasłem nauczania powinno być W jaki sposób nauczać tak aby uczeń jak najszybciej jak najmniejszym nakłdem pracy uzyskał jak najlepsze wyniki.

Wyniki moich wieloletnich badań zawarte są w kilkuset artykułach, które dostępne są na mojej stronie O mojej działalności naukowej i zawodowej.

Wyniki tych badań i moje doświadczenie z 25 letniego nauczania chemii w szkole oraz prowadzenia zajęć z chemi ze studentami kierunków technicznych i biologii oraz literatura związana z dydaktyką posłużyły mi jako materiał do napisania "Nowoczesnej Dydaktyki Chemii". 

Tak jak wspomniano książka jest w trakcie pisania. Niektóre rozdziały są już prawie kompletne i wymagają tylko korekty oraz drobnych poprawek, aby dostosować je do całości. Natomiast inne są tylko zasygnalizowane". 


Od czytelników oczekuję uwag i propozycji odnoszących się do obecnych rozdziałów oraz propozycji napisania nowych rozdziałów. 

Mój adres na który można kierować korespondencje: janraj@onet.eu  


Powrót do spisu treści

Powrót do strony głównej