Zwrócenie uwagi i wykazanie, że w kilku przypadkach z powodu niewłaściwego przekazywania treści na niższych szczeblach edukacji
zachodzi transfer ujemny na wyższych stopniach edukacji, a także na studiach na kierunkach niechemicznych.
Jako pierwszy do programu nauczania w gimnazjum i w szkole podstawowej (gdy nie było gimnazjów) wprowadziłem zamiast tzw. teorii kwasów i zasad Arrheniusa, teorie Bronsteda-Lowryego.
Konsekwencją tego było napisanie podręcznikąw do chemii dla gimnazjum i szkoły podstawowej (gdy nie było gimnazjów) w których została przedstawiona teoria kwasów i zasad Bronsteda-Lowryego.
Opracowałem dostosowaną do poziomu nauczania metodykę wprowadzania teorii kwasów i zasad według Bronsteda-Lowryego.
Jako pierwszy zarówno w szkole podstawowej jak i w gimnazjum zrezygnowałem z podziału na chemie organiczną i nieorganiczną a podstawą omawiania związków była ich struktura i właściwości (np kwasy organicne i nierganiczne, podobnie sole).
Jako pierwszy rozpocząłem eyetrackingowe badania w dydaktyce chemii
Opracowałem dynamiczne modele przedstawiające procesy chemiczne zachodzące na poziomie mikroświata, pozwalające na bardzo wczesne wprowadzenie dynamiczno-korpuskularnej teorii budowy materii.
To z kolei pozwla na wczesnym etapie edukacji wyjaśnić mechanizmy wielu procesów (np rozpuszczanie, dyfiuja itd)
O powyższych moich osiągnięciah można się szczegółowo dowiedzieć z moich artykułów, podręczników i książek
Wykaz artykułów
Wykaz książek i podręczników
|