Szanowni Czytelnicy!
Oddajemy do Waszych rąk pierwszy numer nowego czasopisma pedagogicznego. Pragniemy aby było ono forum dzielenia się z innymi naukowcami wynikami swoich badań w zakresie pedagogiki. Pedagogiki w bardzo szerokim znaczeniu począwszy od problematyki związanej z teorią wychowania poprzez różne obszary tematyki ogólnopedagogicznej po przedstawienie badań z zakresu dydaktyk przedmiotowych. Będziemy oczekiwali na artykuły przedstawiające najnowsze badania z pogranicza pedagogiki i psychologii a szczególnie z zakresu neurodydaktyki. Będziemy też zamieszczali krótkie recenzje ciekawych książek o tematyce pedagogicznej. Wszystkich chętnych gorąco zapraszamy do współpracy. Szczególnie liczymy na artykuły w których autorzy będą przedstawiali wyniki swoich ostatnio przeprowadzonych badań.
Artykuły prosimy nadsyłać na adres redakcji.
Obecny numer zawiera artykuły poświęcone tematyce ogólnopedagogicznej. Jego treść jest zróżnicowana poruszając jednak istotne problemy i dylematy współczesnej dydaktyki.
O istocie problemu komunikacji interpersonalnej i czynnikach sprzyjających budowie relacji pomiędzy uczniami w świetle badań pisze Agnieszka Chmielowska-Marmucka. Rolę nauczyciela w pobudzaniu zainteresować ucznia porusza Elżbieta Buchcic. Zaznacza jednak, że aby proces ten przebiegał efektywnie nauczyciele muszą posiadać odpowiednie przygotowanie. Kolejny artykuł Witolda Kędzierskiego wprowadza nas w problematykę pewnych zachowań i postaw więźniów, starając się nakreślić przyczyny tego zjawiska. Istotnym tematem wiążącym się bezpośrednio z procesem edukacji jest poruszany przez Krzysztofa Leśniaka problem organizacji procesu korekcji wad postawy na przykładzie Tarnowa. W dobie zaniku kształcenia zawodowego istotnym zagadnieniem jest poruszany przez Ryszarda Mysiora problem ewaluacji szkolnego doradztwa zawodowego. Yurii Pelekh w swym artykule porusza problem badania aksjosfery przyszłego nauczyciela poprzez analizę modelu i obrazu rzeczywistości. Katarzyna Potyrała porusza bardzo istotny i ważny w ostatnich czasach problem wykorzystania cyberprzestrzeni do stosowania przemocy. Problem ten przedstawia odwołując się do badań, jednak zaopatrując to w swoje refleksje. Konflikt w szerszym lub mniejszym zakresie towarzyszy nam we wszystkich poczynaniach, począwszy od spraw osobistych a skończywszy na problemach zawodowych. Jacek Siewiora przedstawia nam konflikt jako kontekst procesu kształcenia. Jest to bardo istotne zagadnienia zwłaszcza w pracy pedagoga, nauczyciela, wychowawcy. Bogusław Wójcik w swym artykule zwraca uwagę, że w dobie ekonomizacji edukacji nie należy rozumieć, że te same idee, wartości, zasady mogą być tak samo traktowane w odniesieniu do placówek edukacyjnych jak i do przedsiębiorstw. SPIS TREŚCI

Elżbieta Buchcic - Nauczyciel stymulatorem rozwoju zainteresowań uczniów
Agnieszka Chmielowska-Marmucka - O komunikacji interpersonalnej – werbalnej, niewerbalnej i wokalnej wymianie sygnałów w kontekście edukacyjnym
Elżbieta Buchcic - Nauczyciel stymulatorem rozwoju zainteresowań uczniów
Witold Kędzierski - Auto- i alloagresywne zachowania i postawy występujące wśród więźniów oraz sposoby zapobiegania im
Krzysztof Leśniak - Organizacja procesu korekcji wad postawy w Tarnowie
Ryszard Mysior - Ewolucja szkolnego doradztwa zawodowego w ocenie uczniów i studentów
Yurii Pelekh - Badanie aksjosfery przyszłego nauczyciela: od modelu do rzeczywistości
Katarzyna Potyrała - Przemoc elektroniczna w świetle badań i refleksji pedagogicznej
Jacek Siewiora - Konflikt jako kontekst procesu kształcenia
Bogusław Wójcik - Zasada tolerancji w organizacjach nastawionych na zysk a tolerancja w kontekście edukacyjnym


 

Powrót do strony głównej