SPIS TREŚCI
L. D. Antonoglou, N. D. Charistos, M. P. Sigalas: Design, development, implementation and assessment of a hybrid course on molecular symmetry - a pilot profect
Agnaldo Arroio, Edson Rodrigues Santana: Comics as resource to tell a scientific concept
Hans Joachim Bader, Marc Fischer and Dominik Reichhardt: "Intelligentftrtilizers" - experiments Jor the schoollab with everyday-lift-chemicals
Anna Baprowska: Motywacja do nauki chemii
Małgorzata Bartoszewicz: New technologies in chemical education
Sule Bayraktar: Pre-service primary teachers' opinions on Jactors contributing students 'Jailure in science
Michał Bednarek, Stefania Elbanowska-Ciemuchowska: Termogramy w nauczaniu elementów termodynamiki
Piotr Bieniek: Zadania obliczeniowe z chemii naJorach intemetowych
Martin Bilek: Natural science teacher Jor secondary education Jrom the czech perspective
Martin Bilek, Karel Myska, Petra Tobofikova, Andrzej Kamisiński, Jan Rajmund Paśko: Research on pupils' ideas on the structure of oxides with the aid of a computer program
Martin Bilek, JiTi Rychtera, Karel Myska, Petra Skalicka: Real and virtual pH-meter in early chemistry education
Katharina Billig, Christiane S. Reiners: Coping with diversity inside and outside the classroom
Aristea Boulouxi, Spyros Koinis: Constructing a close-ended questionnaire to illustrate greek students aged 15 and 17 years conceptions about energy
Małgorzata Brindell, Agnieszka Jańczyk, Iwona Maciejowska: Reflection over team work and individualleaming case study Jrom poland
Franka Miriam Briickler, Ljerka Jukić: How science students understand, remember and use
Franka Miriam Briickler, Vladimir Stilinović, Zeljka Bilać: Teaching chemical thermodynamics: with or without mathematics?
Jan Cermak, Andrea Baresova, Karel Myska, Małgorzata Nodzyńska, Karel KolaI': Syuteza amidu pYźtomnosti mikrovln a mikroporeznźch materiólU
Peter E. Childs: Science education in Ireland: strengths and weaknesses
Ciitalin Chitu, ?tefanAntohe: The study ofthe linearelastic oscillator
Katarzyna Chłopek, Małgorzata Nodzyńska: Wpływ komputerowych modeli dynamicznych na rozumienie procesów zachodzących na poziomie mikroświata w mieszaninie i związku chemicznym
Agnieszka Chmielowska-Marmucka: Obraz mikroświata i wyobrażenia o nim
Agnieszka Chmielowska-Marmucka, Andrzej Kamisiński, Jan Rajmund Paśko: Wyobrażenia o atomach ijonach u uczniów gimnazjum w świetle badań
Eliza Maria Chodkowska: Biological, socio-cultural and educational correlates of first year non- specialist course students' self-efficacy in the field of general chemistry selected problems understanding
Eliza Maria Chodkowska: Forming of children natural science competences in integrated education
Paweł Cieśla, Małgorzata Nodzyńska, Jan Rajmund Paśko: Jak nauczyć nauczycieli nauczania rozwiązywania zadań
Małgorzata Czaja, Bożena Karawajczyk, Regina Kasprzykowska, Henryk Myszka, Marek Kwiatkowski: Badanie jakości kształcenia na wydziale chemii uniwersytetu gdańskiego
Małgorzata Czaja, Waldemar Nowicki, Katarzyna Michalak: System zapewnienia i doskonalenia jakości kształcenia na wydziale chemii uniwersytetu gdańskiego - badania ankietowe
Nataliia Demeshkant: Proftsjonalizm pracowników naukowo-dydaktycznych jako podstawa kształtowania świadomości ekologicznej studentów
Bemadetta Drąg, Małgorzata Kuropatnicka, Małgorzata Nodzyńska: Wplyw dynamicznych modeli komputerowych na rozumienie przez uczniów przebiegu reakcji powstawania soli
Stefania Elbanowska-Ciemuchowska, Magdalena Anna Giembicka: Jak zainteresować uczniów fizyką jądrową?
Anna Florek: Opracowanie strategii nauczania do realizacji zagadnienia" tłuszcze" dla klas nie- chemicznych
Ewa Gajuś- Lankamer, Anna Maria Wójcik: Efekty kształcenia na kursie dla studentów" edukator zrównoważonego rozwoju"
Maria Ganajova, Renata Orosova, Jan Bajtos, Petra Lechova: Rozvof uCitel'skych kompetenciź buducich uCitel'ov chemie prostrednźctvom mikrorystupov
Hanna Gulińska: Miejsce i rola multimedialnych środków dydaktycznych w gimnazjalnym programie kształtowania kompetencji kluczowych
Vasil Stefanov Hadzhiiliev, Zhaneta Stoykova: Students 'attitudes towards using modem practices in their Juture professional activity
J. Hellberg: Metodologia nauk - aspekt historyczny i jej znaczenie dla współczesnej chemii jako nauki i przedmiotu edukacji
Lubomir Held, Zuzana Benickova: Science Education in Canadian School System
Ofga Hola, Karol Holy: Ionizing radiation, its efficts and protection against it
Ofga Hola, Karol Holy: Subject "radiation protection" in environmental study programmes
Beata Jancarz-Łanczkowska, Katarzyna Potyrała: Wykorzystanie platform zdalnego nauczania w edukacji przyrodniczej i biologicznej
Agnieszka Kamińska-Ostęp: Praca domowa w kształceniu chemicznym
Andrzej Kamisiński, Małgorzata Nodzyńska, Jan Rajmund Paśko: A computer program as a tool of examining concepts about the structure of hydrocarbons among pupils of lower secondary school
Bożena Karawajczyk: Zwiększanie aktywności studentów podczas zajęć laboratoryjnych z dydaktyki chemii
Bożena Karawajczyk, Małgorzata Czaja: Propagowanie proekologicznych i prozdrowotnych postaw wśród uczniów - prace dyplomowe studentów studiów licencjackich
Aleksander Kazubski, Dominika Panek, Łukasz Spomy: NCU approach to smali scale chemistry
Aleksander Kazubski, Dominika Panek, Łukasz Sporny: Szkolne eksperymenty z chemii organicznej - nowe rozwiązania w technice chemii w małej skali
Irina Kazusa: Development of critical thinkingJor medical students in chemistry course
Zofia, Jolanta Kloc: Osiągnięcia z chemii ogólnej studentów i roku w świetle prowadzonych badań
Katarzyna Koczwara: Rola doświadczeń chemicznych w nauczaniu chemii wśród uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
Eva Kralova: Contentual analysis of semestral profects in medical biophysics
M. Krzeczkowska, J. Gros, K. Pająk: "Eco-signs on stage" - excursion
Katańna Kotufakova: Study of generation dif.ferences in science concepts outside a science community
Irena Kulisha: Hospitality managers' service competence
Petra Lechova, Maria Ganajova, Renata Orosova, Jan Bajtos: Profektove vyucovanie na temu "chemia mlieka"
Amim Liihken: Chemistry in the mirror of a cd - experiments with the compact disc
Nikolina Marmilić, Katarina Sedlar, Nenad Judas: Small-group discovery-based leaming strategy (SGDBLS) Jor teaching the scientijic method and the nature of science using a very simple experiment
Piotr Mazowiecki-Kocyk, Ligia Tuszyńska: Nauczanie dwujęzyczne biologii w warszawskich liceach ogólnokształcących
Abdeljalil Metioui, Louis Trudel: Students 'representations in teacher education on magnetism in Quebec (Canada)
Abdeljalil Metioui, Louis Trudel: Evolution of student teachers' conceptions about light following constructivist didactic activities
Livia Molnar-Hamvas, József Molnar: Calculate with lego-method! - practice for chemistry
Draginja Mrvos-Sermek, Andreja Kustelega, I van Vicković: How students in croatian secondary schools understand chemical equilibrium
Małgorzata Nodzyńska: The influence of visualisation on pupils' understanding of chemical reactions
Marta Ostrowska, Małgorzata Nodzyńska, Jan Rajmund Paśko: Elements of chemistry in natural sciences textbooks from the first half on the 20 th century
Maria Orolinova, Lubomir Held: Study of media content in the slovak language Jocused on science issues
Renata Orosova: Prvky zózitkovej a dobrodruznejpedagogiky v pregraduólnejpriprave studentov uCite l'stva prźrodovednych predmetov
Valentin V Oshchapovsky, Myroslav S. Koval, Victoria V Shylo, Olena R. Kurylas: Activity of the student during evaluation ofhis knowledge
John Oversby: History and philosophy of chemistry in secondary schools: representing authentic historical and philosophical ideas through simulated newspapers
Jan Rajmund Paśko: Didactics of chemistry - novelty or history?
Maria Pedryc-Wrona, Ewa Gajuś-Lankamer, Anna Maria Wójcik: Możliwości doskonalenia kompetencji nauczycielskich do kształtowania umiejętności kluczowych uczniów - oferta szkoleń dla nauczycieli przedmiotów przyrodniczych
TonckaPozek-Novak: Beyond the equal treatment ofthe didactically unequal in high school chemistry classes: a step towards the context-dependent leaming environment (a case study)
Daina Priede, Aira Krumina: The assessment of dif.ferent age students' comprehension about environmental chemical processes in latvia
Czesław Puchała: Chemiczne aspekty zagrożeń i ochrony środowiska w badaniach świadomości ekologicznej uczniów i studentów
Natalia Regulska, Paulina Zimak: Znajomość nomenklatury związków nieorganicznych studentów kierunków medycznych a technicznych
JiTi Rychtera, Martin Bilek, Jana Hlavackova: Chemical experiments in the process of developing key competences
ElizaRybska,Anna Przybył- Prange: Etapy eksperymentu naukowego pod lupą analiza odpowiedzi uczniów na wybrane zadania ilustrujące różne etapy eksperymentu naukowego podczas egzaminu maturalnego z biologii w 2009 roku
Eliza Rybska, Anna Przybył-Prange: Graficzne przedstawienie zależności w postaci wykresu - analiza błędów uczniowskich
Eliza Rybska, Anna Przybył-Prange: Graficzny obraz wiedzy i niewiedzy. uczniowskie zmagania z wykresem i ich opinie o swoich umiejętnościach
Elwira Samonek-Miciuk, Ryszard M. Janiuk: Study of school based in-service education as a Jorm of proftssional development of polish science teachers
Darinka Sikosek, Kornelia Zaric: The bicarbonate of soda as curricular and vocational agent
Marie Solarova, Vaclav Slovak: Popularizace chemie jako zaklad eJektivnźho vzdelavanź
Sylwia Studnicka, Jan Rajmund Paśko, Małgorzata Nodzyńska: Wykorzystanie nowoczesnych technik multimedialnych (ankieterskiego systemu senteo) w sprawdzaniu wiadomości i umiejętności uczniów
Milada Svecova, Kamila Sasikova: The implementation of sustainable development management into the education process in conditions ofSlovak Republic
Montserrat Tortosa: New technologies in laboratory secondary education: the use of pressure sensor s and microcomputer based laboratory equipment
Louis Trudel, Abdeljalil Metioui: Identijication of misunderstandings of pupils revealed by their choice of answers to a test of understanding of concepts of motion
Klara Urbanova, Hana Ctmactova: Didactic presentation as an instrument of enhancing science teaching
Arkadiusz Wiśniewski: Badania rozumienia i umiejętności stosowania zasady zachowania energii mechanicznej przez studentów i nauczycieli fizyki
Krystyna Wojciechowska, Krzysztof Wojciechowski: Analiza umiejętności wykonywania obliczeń chemicznych z zakresu właściwości roztworów przez studentów i roku chemii
Krzysztof Wojciechowski, Krystyna Wojciechowska, Antoni Jówko: Kurs przedmiotu chemii ogólnej w opinii studentów
Clare Wolfenden, Malcohn Smith: Integrating an eportfolio into an undergraduate teacher training programme: a voyage of discovery!
Anna Maria Wójcik, Ewa Gajuś-Lankmer: Audyt środowiskowy jako projekt edukacyjny w edukacji na rzecz zrównoważonego rozwoju
Andrzej Wręczycki: Problemy integracji nauk przyrodniczych i humanistycznych w ramach studiów z ochrony środowiska
Paulina Zimak, Natalia Regulska: Różne formy prezentowania treści chemicznych a stopień zapamiętania i zrozumienia wybranych zagadnień
KomeliaZarić, Darinka Sikosek: H ow can drawing conceptmaps improve students' understanding of intermolecular forces ?
Kristina Zoldosova, ubomir Held: Supporting an implementation of inquiry based science education via involvement of scientijic community


 

Powrót do strony głównej