SPłS TRESCI:
Agnaldo Arroio - Comunicating science: learning science with movies
Agata Aszklar - Terenowe ścieżki w dydaktykach przedmiotów przyrodniczych
Anna Baprowska, Jan Rajmund Paśko - The reception of various graphical presentations of chemical compounmolecule on the basic of research
l\lałgorzata Bartoszewicz - Preparation for teaching naturai science with SMART board
Michał Bednarek, Stefania Ełbanowska-Ciemuchowska - Kamera termowizyj na jako pomoc dydaktyczna do opisu zjawisk cieplnych
Piotr Bieniek - Wykorzystanie programu STECHlOM w nauczaniu stechiometrii na studiach
technicznych
Piotr Bieniek, Grażyna Fischer-Byrska - Wykorzystanie tablicy interaktywnej do jednoczesnego wprowadzenia pojęć: reakcja chemiczna, równanie reakcji chemicznej i mol
Anna Bigos, Małgorzata Nodzyńska - Chemical tenns in handbooks for nature for the fifth class ofprimary schoo1
Martin Biłek, Małgorzata Nodzyńska, Jan Rajmund Paśko, Linda Schmutzerov - Badanie umiejętności grupowania wzorów izomerów węglowodorów
Martin Biłek, Jjfi Rychtera, Antonin Słaby - The Improving Proposal of Primary Science Education in the Period of the New Curricular Reform in the Czech Republic
Broks Andris - Development of Systemic Naturai Science and TechnoJogy Didactics
Dagnija Cedere , Priksane Anda - Development ofHealth and Life Science Students Knowledge and Skills in the Organic Chenlistry Laboratory
Agnieszka Chmielowska-Marmucka, Jan Rajmund Paśko - Wpływ wieku uczniów oraz efekty zastosowania animacji komputerowej na kształtowanie wyobrażeń wśród uczniów klas szkoły podstawowej
Ałes Chupac, Marie Sołarova - Solution of problem tasks in Chemistry education (pupil 's ref1ection)
Paweł Cieśla, Jan Rajmund Paśko - Should organic chemistry be placed as a separate chapter in chemistry teaching in the secondary school?
Malgorzata Czaj a, Marek Kwiatkowski - Badania diagnostyczne poziomu wiadomości i umiejętności z chemii nowo przyjętych studentów Uniwersytetu Gdańskiego
Małgorzata Czaja, Marek Kwiatkowski, Ewelina Kuczyńska - Uczniowie o naukach przyrodniczych
Jan Cipera, Tomas Giirner - Interaktywny program elastyczny (wariantowy) (IFP)
- Berylowce
Ćizkova Vera, Ctrnactova Hana -Pi'irodovedna gramotnost - rozvoj klicovych a specifickych kompetenci -
Nataliya Demeshkant - Przedmiot Podstawy dydaktyki wyższych uczelni w systemie kształcenia doktorantów jako przyszłych nauczycieli akademickich.
Alina Domagała, Zygmunt Olesik , Boguslaw Kocik - Badanie znajomości i rozumienia podstawowych problemów ekologicznych przez uczniów szkół ponadgimnazjalnych i studentów
Beata Dułian, Grażyna Dulian, Małgorzata Nodzyńska - Wpływ dynamicznych modeli komputerowych na wyobrażenia uczniów gimnazjum o wzorach strukturalnych tlenków
Stefania Elbanowska-Ciemuchowska - Zainteresowania przyrodnicze młodzieży
Magdalena Faber, Malgorzata Nodzyńska - Wyobrażenia uczniów klas gimnazjalnych dotyczące pojęcia ,jon" w świetle badań
Grażyna Fisher-Byrska Malgorzata Nodzyńska - The comparison of pupils self-evaluation and the results of teaching in the various types of the lesson's
Anna Florek - Chemia dla niechemików - pytania o podstawowe treści nauczania chemii
w liceum na poziomie podstawowym
Anna Florek - Chemia dla niechemików - refleksje po pierwszym roku badań nad programem
nauczania na poziomie podstawowym
Hortensja Frankowska, Alicja Szewczykowska, Pawel Cieśla - Wpływ programu nauczania na rozumienie i umiejętność wykorzystania pojęcia związków toksycznych przez uczniów gimnazjum
Ena Gajuś-Lankamer - Realizacja założeń dekady edukacji na rzecz ekorozwoju w kształceniu biologicznym w liceum na podstawie analizy wybranych programów nauczania
Janis Gedrovics, Jari Lavonen - Attitude to School Science as an lndicator for Students' Classification within Research in Science Didactics
Zaneta Gerhatova, Miroslava Ozvoldova - Energia prostrednictvom pocitacom podporovaneho projektoveho Integrovaneho e-Learningu
Maria Groenwald - Badania diagnostyczne w szkole - aspekt etyczny
Hanna Gulińska - Wyniki badań nad skutecznością pakietu Ciekawa chemia
Jozef Hanc, Robert Andrassy - Geometric, noncalcuhis approach to Schrodinger equation
Csaba Igaz, Miroslav Proksa, Zuzana Halakova - The possibilities and the limits in creation of chemical conceptual questions
Piotr Jagodziński, Robert Wolski, Andrzej Burewicz - Effectiveness of teaching the teachers of science using chemical experiments and distance learning method
Piotr Jagodziński, Robert Wolski, Andrzej Burewicz - Assessment of experimental abilities ofuniversity students of chemistry and testing of the effectiveness ofblended -learning in their education
Danuta Jyż-Kuroś, Jan Rajmund Paśko - CHEM TUTOR application as didactic mwasure increasing chemiczl education process quality
Agnieszka Kamińska-Ostęp - Wyniki badań nauczycieli chemii na temat kształcenia uczniów
z dysleksją
AgniesLka KacLor, Urszula Kijkowska-Murak, Dariusz Matosiuk, Andrzej
Persona - Computer classes on computer assisted drug design. Case studies: histamine receptors
ligands
Natalia Kaleta, Edyta Maciejewska, Pawel Cieśla - Wyobrażenia uczniów w klasach III i VI szkoły podstawowej oraz w III gimnazjum o pojęciu "białka" na podstawie badań
Bożena Karawajczyk - Przygotowanie studentów, przyszłych nauczycieli do korzystania
z doświadczeń chemicznych
Bożena Karawajczyk - Chemia, jako przedmiot nauczania, a współczesny świat
Katarzyna Koczwara, Małgorzata Nodzyńska - Wykorzystanie podręczników szkolnych
w trakcie nauki w domu według opinii uczniów
Vojtech Kołejak, Mirosłav Proksa, Anna Tóthova, Milan Vesełsky - Solving chemical conceptual tasks from pupil's point ofview
Wiołeta Kopek, Jan Rajmund Paśko - Kojarzenie wzorów sumarycznych
z wzorami strukturalnymi i modelami cząsteczek przez uczniów wyższych klas Szkoły Podstawowej
Adam Kowałak - Envirinmental education's effectiveness of the students of Pomerianian Academy in Słupsk
Milan Kraitr, Vaclav Richtr, Vladimir Sirotek, Jitka Strofova, Vladimir Napravnik - Unieszkodliwianie starych ładunków zanieczyszczenia środowiska i nauczanie
chemii
Kralova Eva, Kukurova Ełena - Use the questionnaire to receive feedback information on the teaching proces
Aivars Krons - Modem visualization methods ofphysical phenomena at school
Małgorzata Krzeczkowska, Iwona Maciejowska - What do pupils think about chemistry textbooks in Poland
Marta Kucharska -Żądło, Jan Rajmund Paśko - Wiedza potoczna uczniów na przykładzie pojęć: reakcja chemiczna i spalanie
Ełena Kukurova, Eva Kralova - Monitoring ofphysics knowledge retention ofuniversity students
Iwona Maciejowska - Studenci nauk przyrodniczych członkami społeczeństwa obywatelskiego
Majcher Iwona - Obraz Mistrza piórem studenta - przyszłego nauczyciela
Milan Marek, Kareł Kołar, Kareł Myska - Vyuka chemie na zakladni skole a gymnaziu
s vyużitim molekularnich modelu
Asdróbal Moreno, Yuri Orlik, Elizabeth Gil, Luz Hernandez - Development of interest in reading in the scientific game "young scientists" as an active science educational tool in the secondary school
Henryk Mrowiec - Kompetencyjna taksonomia celów kształcenia
Henryk Mrowiec - Kształtowanie naukotwórczych zainteresowań uczniów
Małgorzata Nodzyńska - Reading date in a graphic form on the chemistry lesson
Zygmunt Olesik ,Alina Domagała, Bogusław Kocik - Efektywność metody pytań
w rozumieniu tekstów fizycznych
Marta Orłowska, Paweł Cieśła - Studyon the effect of the spoken commentary on understanding stick models by 4th grade primary schoo l pupi ls
Mliroslava Oivoldova, Zaneta Gerhatova - Pojatie energie v e-laboratóriu realne vzdialeneho experimentu
Jan Rajmund Paśko - Didactics and modern concept of science education
Andrzej Persona, Tomasz Gęca, Jarosław Dymara - Computer-aided c1asses in Analytical Chemistry
Andrzej Persona, Tomasz Gęca, Barbara Marczewska - Sweeteners - structure - activity relationship. Computer aided c1asses
Adauto Luis Lorenzini Pessoa, Agnałdo Arroio - DNA: content, contex and practise
Katarzyna Rogowicz-Czochra, Jan Rajmund Paśko - Badania nad porównaniem wpływu filmowych wersji doświadczeń i ich rzeczywistych odpowiedników na proces kształcenia
Eliza Rybska - lnt1uence of the specialization on results of secondary school examinations. Case
study
Jjri Rychtera, Martin BiIek, Dana Hładikova - Vyużivani videozaznami'l vyucovacich hodin pro potfeby vyzkumu
Frantisek Schauer, Miroslava Ozvołdova, Frantisek Lustig, Lenka Vałkova, M usa Sowe -
E-Laboratory project and real time remote experiments across Internet
Marek Skorsepa, Zuzana Melichova - Computer supported experiments with manometer
- rysunki
Malcołm Smith - From Face to Face - to Cyberspace: Can our traditional courses be transformed for effective onI ine deI ivery?
Marie Solarova - Popularizace prirodovedneho vzdehivani v pregradualni priiprave ucitelu
Stanicova - Biophysics as subject in medical education - new approach
Anna Sternicka - Nauczyciele o swoich poglądach i opiniach z pogranicza biologii.
Sylwia Studnicka, Paweł Cieśla - Model atomu w Internecie - fałszowanie rzeczywistości
Ryta Suska-Wróbel - Wiedza osobista - zakłócająca czy niezbędna w szkole
Milada Svecova , Ilona Horychova, Michaela Kropackova - Reserch of activating forms of teaching in educative background of schools
Joanna Tajduś, Małgorzata Nodzyńska - Zastosowanie modeli dynamicznych do nauczania o zmianach stanów skupienia
Józefina Turło - Report on the International Science Education Studies in Europe
Ligia Tuszyńska - Rola nauczycieli przedmiotów przyrodniczych w edukacji społeczności lokalnych dla zrównoważonego rozwoju
Ivana Vaculova, JosefTrna - Video-study ofPhysics Education: the Role ofTeaching Tasks in the Process ofSkills Acquirement
Lenka Valkova, Frantisek Schauer - Remote interactive experiment across Internet in chemistry education
Arnis Voitkans - Using Moodle at the University of Latvia - New Possibilities in e-Physics
Education
Arkadiusz Wiśniewski - Why a body is in the rest - studies ofjunior high school students
conceptual knowledge structures
Krzysztof Wojciechowski, Krystyna Wojciechowska, Anna Zalewska - Analiza stanu wiedzy i umiejętności studentów chemii po kursie przedmiotu Podstawy Chemii
Krystyna Wojciechowska, Krzysztof Wojciechowski, Magdalena Kowalczyk - Postawa wobec chemii studentów kończących studia chemiczne
Anna Maria Wójcik - Praca domowa w opinii i ocenie uczniów gimnazjum
Anna Maria Wójcik. Ewa Gajuś-Lankamer - Postawy uczniów gimnazjum wobec wybranych źródeł edukacji ekologicznej
Kristina Zoldosova, Lubomir Held - The analysis of primary science education tendencies with emphasis on inquiry based science education
|