Spis treści
WPROWADZENIE
Jan Rajmund Paśko - Do subject oriented didactics exist?
Jindřich Hellberg - Aspekt historyczny w nauczaniu chemii szkoły ogólnokształcącej
John Oversby - Issues in chemical pedagogy
AKTUALNE BADANIA W DYDAKTYKACH PRZEDMIOTÓW PRZYRODNICZYCH
Agnaldo Arroio, Marcelo Giordan - Methodology of teaching: integrating video analysis into the preservice training of chemistry teacher
Anna Baprowska, Jan Rajmund Paśko - Understanding of the problems concerning the proportional concentration of water solutions
Ondrej Baráth, Melánia Feszterová - K integračným snahám prírodovedného vzdelávania
Małgorzata Bartoszewicz, Hanna Gulińska - Application of interactive voting systems to teaching. The interactive voting system VerdiCT
Witold Bekas, Bolesław Kowalski - Ćwiczenia z chemii żywności
Renata Bellová, Jaroslav Durdiak - Vplyv informačných a komunikačných technológií na efektívnosť vyučovania Chemie
Ludovit Bergendi - Credit transfer system in the context of the medical study reform and its influenceon teaching of medical chemistry and biochemistry
P. Bernard, P. Broś, M. M. Poźniczek - Pokazy ciekawych doświadczeń chemicznych wspomagane technikami multimedialnymi,jako forma zainteresowania uczniów naukami przyrodniczymi.
M. Bilek, P. Cieśla, K. Kolář, J. Kmeťová, P. Opatrný, M. Melicherčik, M. Nodzyńska, I. Paśko, J.R. Paśko, J. Rychtera, P. Silný, D. Vačulciková - The influence of computer animated models on pupils’ understanding of natural phenomena in the micro-world level.
Martin Bílek, Jaroslava Ptáčková, Jakub Stránský - Towards to Research of Primary Chemistry Curriculum in the Czechia
M. Bílek, P. Cieśla, J. Kmeťová, M. Marek, M. Nodzyńska, I. Paśko, J. R. Paśko, M. Ulrichová, D. Vaculčíková - Badanie umiejętności tworzenia modeli strukturalnych substancji o budowie jonowej
Honorata Bodnar, Paweł Cieśla - Pojęcie wody w oczach uczniów szkoły podstawowej
Agnieszka Chmielowska, Paweł Cieśla - Wyobrażenia uczniów na temat pojęcia ‘cukier’ w klasie VI szkoły podstawowej oraz w klasie III gimnazjum.
Paweł Cieśla, Jan Rajmund Paśko - Chemical symbols easy to learn?
Małgorzata Czaja, Anna Florek - Scenariusze lekcji chemii dla liceum i technikum
Natalia Demeshkant - Proces kształtowania ekologicznego światopoglądu studentów jako problem pedagogiczny
A. Domagała, M. Głowacki, B. Kocik, Z. Olesik - Problemy gospodarki odpadami stałymi w świadomości młodzieży gimnazjów,szkół średnich i studentów.
Pavel Doulík - Uplatnění inovativních trendů při tvorbě učebnice chemie pro základní školy
Magdalena Dróżdż-Korbyla, Mariola Januszek - Działania nauczycieli przyrody na rzecz edukacji ekologicznej
Stefania Elbanowska – Ciemuchowska, Ligia Tuszyńska -Wpływ oddziaływań dydaktyczno-wychowawczych na kształtowanie zainteresowań przyrodniczych uczniów
Anna Florek - Research on new school experiments for teaching biochemistry problems at at upper secondary school
E. Gajuś-Lankamer, A. M. Wójcik, J. Bogucki, W. Tuszyńska-Bogucka - Effectiveness of teaching biology with the aid of the computer in pre-secondary school
M. Ganajová, L. Kukľová, M. Kožurková, A. Oriňák, M. Lichvárová, J. Poráčová - Nové technológie vo výučbe chémie a biológie u žiakov základných a stredných škôl k trvalo udržateľnému rozvoju
Jan Grégr, Bořivoj Jodas, Hana Schejbalová, Martin Slavík - Anorganická chemie s počítačem
Jan Grégr, Bořivoj Jodas, Hana Schejbalová, Martin Slavík - Voda okolo nás
Walentyna Gryc, Wiesława Wojtulewska, Izabela Dobrzyńska, Tomasz Hodun - Zagadnienia ekologiczne w nauczaniu chemii szkołach ponadgimnazjalnych
Hanna Gulińska - Games and simulations in Ciekawa Chemia (a handbook for teaching chemistry in secondary junior schools)
Zuzana Haláková - Vizualizácia ako prostriedok zefektívnenia vyučovania chémie
O. Holá, K. Holá - Video filmmaking - as a multimedia didactic tool of education
K. Holá, O. Holá - Function of video clips and video films at the teaching of natural sciences
O. Holá, V. Laurinc - The role of Physics at the Faculty of Chemical and Food Technology in Bratislava
Liliana Hołojuch, Małgorzata Nodzyńska - Influence of ways of determining electronegativity on the ability of identifying kinds of chemical bonds by pupils of fifth and sixth grades of primary schools and first grades of gymnasium.
Irena Hoskovcová, Jiří Jirát, Jiří Znamenáček, Miloslav Nič - Creating Interactive Teaching Tools – Chemical Problems Structure
Renata Janowska, Ingrid Paśko, Jan Rajmund Paśko - Badanie umiejętności odczytu informacji z układu okresowego pierwiastków chemicznych w klasach III - VI szkoły podstawowej
Jiří Jirát, Irena Hoskovcová, Miloslav Nič, Bedřich Košata, Michal Božoň, Pavel Matějka, Jiří Svoboda - Interactive tools for teaching chemistry – multilevel approach
B, Jodas, M, Solárova, J. Škoda - Kurikulární reforma vČR
Klaudia Jomová, Zita Jenisová, Alžbeta Hegedűsová, Milan Turčáni - Vyučovanie a štúdium chémie s využitím IKT
Beata Just-Brochocka, Ewa Rostkowska-Demner, Alicja Jóźwiak-Kot - Chemia dla nauczycieli przyrody
Agnieszka Kamińska-Ostęp, Hanna Gulińska - Badania nad skutecznością stosowania różnego rodzaju modeli w procesie nauczania i uczenia się chemii
Jarmila Kmeťová, Peter Silný, Mária Siváková - Modernizácia obsahu učiva chémie na základných školách a gymnáziách v Slovenskej republike
Karel Kolář, Karel Myška, Jindřich Zdražil - Methylenová modř jako výukový model koenzymů oxidoreduktas
Karel Kolář, Milan Marek, Karel Myška - Postoje žáků a studentů k využívání počítačových modelů ve výuce chemie na základní a střední škole
Kopek Wioleta, Małgorzata Nodzyńska - Wpływ sformułowania definicji „wartościowości” na umiejętność jej określenia przez uczniów klas VI Szkoły Podstawowej oraz I i II Gimnazjum.
Milan Kraitr, Vladimír Sirotek, Václav Richtr, Vladimír Nápravník - Krótkoterminowy staż naukowy w zakładach przemysłu chemicznego i spożywczego jak forma dalszego kształcenia nauczycieli chemii
Kralova Eva - Pedagogical investigation in the physically oriented subjects at the FMCU in Bratislava
Jana Krížová, Ivana Krupová - Nerastné bohatstvo regiónu v prírodovednom vzdelávaní na 1. stupni ZŠ
Ivana Krupová, Jana Krížová - Jednoduché chemické experimenty a ich uplatnenie vo vyučovaní prírodovedy na 1. stupni ZŠ
Milan Kubiatko, Pavol Prokop, Jana Fančovičová - Analýza odpovedí žiakov ako prostriedok na zisťovanie a odhaľovanie miskoncepcií vo vyučovaní biológie
Agnieszka Kubik-Komar, Joanna Szczęsna - Zastosowanie metod statystycznych w analizie wyników badań pedagogicznych
Marta Kucharska-Żądło, Jan Rajmund Paśko - Charakterystyka wiedzy potocznej uczniów szkoły podstawowej z zakresu pojęć chemicznych w świetle badań
Lucia Kukľová, Mária Ganajová, Mária Kožurková, Mária Lichvárová, Jana Poráčová, Andrej Oriňák - Virtuálne chemické laboratórium k téme „Chémia výživy“
Vincentas Lamanauskas, Rytis Vilkonis - Components of chemistry in primary school: interpretation of some chemical phenomena
Mária Lichvárová, Vladimír Šmahaj, Mária Ganajová, Lucia Kukľová, Mária Kožurková, Andrej Oriňák, Janka Poráčová - Education to sustainable development through natural science experiments and portable laboratory
Lichvárová Mária, Šmahaj Vladimír - Chemický experiment v školskej praxi
Iwona Maciejowska - Badania w dydaktyce chemii – krótki przegląd
Elżbieta Mastalerz, Agata Bożek - Kształtowanie postawy ucznia priorytetowym zadaniem edukacji ogólnotechnicznej Kendra McMahon - Learning about Dissolving: the role of interactive whole class teaching in conjunction with practical work in primary school
Milan Melicherčík, Danica Melicherčíková - Ochrana zdravia v situáciách ohrozenia a prírodovedné vzdelávanie
Milan Melicherčík, Danica Melicherčíková - Potreba transformácie prírodovedného vzdelávania
Zuzana Melichová, Dagmar Samešová, Iveta Nagyová - Elektrolýza vody bez použitia Hoffmanovho prístroja
Rafal Michalski - He creation of an open software as a way to consolidate methods of description of matter
Małgorzata Nodzyńska - Wiadomości z zakresu chemii, które wg nauczycieli powinien posiadać uczeń gimnazjum
Małgorzata Nodzyńska, Jan Rajmund Paśko - Porównanie przygotowania studentów I roku biologii z zakresu wiedzy chemicznej z przed reformy do po reformie.
Ozge Ozyalcin Oskay, Inci Morgil, Soner Yavuz - The Effects of Project-Based Learning Applications on Environmental Awareness and Knowledge
Özge Özyalçin Oskay, Nilgün Seçken, Inci Morgil, Senar Temel, Hatice Güngör Seyhan and A. Seda Yücel - The Effect of Constructivism on Students’ Understanding of Concepts Related To Hydrolysis
Pavel Opatrný, Martin Bílek, Milan Turčáni - Chemistry in the personal computer – know-how for school project
Bill Palmer - Chemistry, cameralistics and the church: richard watson’s life (1737-1816)
Bill Palmer - More children’s alternative conceptions of physical and chemical change obtained from historical sources
Jan Rajmund Paśko, Małgorzata Tromiczak - Wyobrażenia o strukturze atomów wśród uczniów III klas gimnazjum w świetle badań
Jan Rajmund Paśko, Joanna Wojtowicz - Analiza programów nauczania chemii w szkole podstawowej w latach 1948-1998
Jan Rajmund Paśko, Magdalena Woźniczka - Odbiór animacji procesów chemicznych przez uczniów V i VI klas szkoły podstawowej oraz I i II klas gimnazjum
J. Poráčová, B. Taylorová, M. Ganajová, M. Lichvárová, M. Kožurková, L. Kuklova, M Zahatňanská - Úroveň súčasných poznatkov a trendy vo výžive stredoškolskej mládeže
Czesław Puchała -Chemical aspects of threats and environmental protection in the investigation of school children awareness
Jiří Rychtera, Jindřich Hellberg, Martin Bílek, Antonín Slabý, Pavel Opatrný - Místo a funkce historie chemie v učebních plánech studia učitelství
Dagmar Samešová, Iveta Nagyová, Zuzana Melichová - Environmentálna chémia vo vzdelávaní
Jiří Škoda - Komparativní studie integrace výuky přírodovědných předmětů ve vybraných evropských zemích
Marek Skoršepa - Využitie SM Systému pri sledovaní rozpustnosti niektorých plynov
Jana Škrabánková, Oldřich Šimoník - The curriculum contents dimension concerning the education of chemistry teachers Krystyna Skrok - Rola lekcji chemii w umożliwianiu uczniom poznawania siebie i kierowania rozwojem swojej osobowości
Krystyna Skrok - Treści nauczania chemii, a jej rola jako przedmiotu ogólnokształcącego na poziomie gimnazjum w świetle prowadzonych badań.
E. Święcicka-Füchsel, A. Sobolewska, R. Bodarski - Wzrost efektywności kształcenia nauczycieli chemii a praca metodą projektów
B. Taylorová, J. Poráčová, M. Ganajová, M. Kožurková, L. Kuklová, M Zahatňanská - Water monitoring in the environmental education
Senar Temel, Inci Morgil, Evrim Ural and Hatice Güngör Seyhan - Laboratory Safety Awareness of Students Working In the Chemistry Laboratory
Jiří Tulka - Methodological Problematic as a Part of Follow-up Pedagogical Study
Dagmar Vaculčíková - Možnosti chémie v rozvíjaní environmentálnej výchovy
Ivan Valent, Marián Matejdes, Ján Benko - A Computer Assisted Experiment: Cryoscopic Determination of Molar Mass
Marek Wasielewski - Standardy kształcenia na kierunku „Chemia” – nowa, lepsza formuła?
Krystyna Wojciechowska, Marta Czarnocka, Dorota Sugier - Porównanie postawy uczniów gimnazjów i szkół licealnych wobec chemii
Krzysztof Wojciechowski, Krystyna Wojciechowska, Magdalena Leśko - Czy postawa uczniów szkół średnich wobec chemii jest pozytywna?
Paweł Wojtanowicz - Ocena podręcznikowych środków obrazowych względem możliwości percepcyjnych uczniów jako przykład badań eksperymentalnych w geografii szkolnej
Anna Maria Wójcik, Ewa Gajuś-Lankamer, Jacek Bogucki, Wioleta Tuszyńska-Bogucka Chosen psychoeducational conditioning of computer-aided teaching of biology
Anna Wręczycka, Ewa Krajewska - Badania efektywności wykorzystania technologii informacyjnej przez studentów ochrony środowiska na zajęciach z dydaktyki chemii i praktykach szkolnych
Anna Wręczycka, Małgorzata Pawlicka - Przygotowanie nauczycieli przyrody w zakresie metodyki nauczania z wykorzystaniem technologii informacyjnej
Anna Wręczycka, Andrzej Wręczycki - Uwarunkowania i metodyka przeprowadzania doświadczeń z palnymi gazami w laboratoriach szkolnych
A. Seda Yücel, Inci Morgil, Hatice Güngör Seyhan, Evrim Ural, Senar Temel and Nilgün Seçken - Determining Students’ Perception Statuses in terms of Teachers’ Teaching Techniques in Chemistry Courses
.ZAKOŃCZENIE
Spis autorów


 

Powrót do strony głównej