Krótko o programie |
|
Program nauczania przyrody dla szkoły podstawowej zawiera nowoczesne elementy chemii. Zagadnienia chemiczne przedstawia w sposób prosty a zarazem i nowoczesny. Uczniowie nauczani zgodnie z tym programem nie powinni mieć trudności w kontynuowaniu nauki chemii na wyższych poziomach edukacji.
|
|
Spis treści
|
|
Charakterystyka programu ....................................................................................... |
4 |
5 |
|
I. CELE KSZTAŁCENIA.................................................................................... |
|
II. SPOSOBY OSIĄGANIA CELÓW KSZTAŁCENIA........................................ |
6 |
III. TREŚCI NAUCZANIA .................................................................................. |
8 |
Klasa 4 ............................................................................................................ |
8 |
Środowisko, w którym żyjemy ................................................................................ |
8 |
Przydatność planów i map w poznawaniu środowiska swojej okolicy i Polski ............ |
10 |
Organizm człowieka. Środowisko życia człowieka .................................................... |
11 |
Klasa 5 ............................................................................................................ |
12 |
Środowisko, w którym żyjemy ................................................................................ |
12 |
Możliwości korzystania z zasobów przyrody przez człowieka.................................... |
15 |
Krajobrazy Polski..................................................................................................... |
15 |
Klasa 6 ............................................................................................................ |
18 |
Podstawowe zjawiska fizyczne ................................................................................ |
18 |
Struktura materii ...................................................................................................... |
19 |
Ziemia w Układzie Słonecznym ................................................................................ |
20 |
Krajobrazy Ziemi ..................................................................................................... |
21 |
Działalność człowieka w środowisku ........................................................................ |
22 |
IV. OSIĄGNIĘCIA UCZNIÓW .......................................................................... |
24 |
Sprawdzanie i ocenianie osiągnięć uczniów .............................................................. |
24 |