Krótko o programie

     Program nauczania przyrody dla szkoły podstawowej zawiera nowoczesne elementy chemii. Zagadnienia chemiczne przedstawia w sposób prosty a zarazem i nowoczesny. Uczniowie nauczani zgodnie z tym programem nie powinni mieć trudności w kontynuowaniu nauki chemii na wyższych poziomach edukacji.

 

Spis treści

 

Charakterystyka programu .......................................................................................

4

5

    I. CELE KSZTAŁCENIA....................................................................................

    II. SPOSOBY OSIĄGANIA CELÓW KSZTAŁCENIA........................................ 

6

    III. TREŚCI NAUCZANIA .................................................................................. 

8

       Klasa 4 ............................................................................................................

8

Środowisko, w którym żyjemy ................................................................................

8

Przydatność planów i map w poznawaniu środowiska swojej okolicy i Polski ............

10

Organizm człowieka. Środowisko życia człowieka ....................................................

11

       Klasa 5 ............................................................................................................

12

Środowisko, w którym żyjemy ................................................................................

12

Możliwości korzystania z zasobów przyrody przez człowieka....................................

15

Krajobrazy Polski.....................................................................................................

15

       Klasa 6 ............................................................................................................

18

Podstawowe zjawiska fizyczne ................................................................................

18

Struktura materii ......................................................................................................

19

Ziemia w Układzie Słonecznym ................................................................................

20

Krajobrazy Ziemi .....................................................................................................

21

Działalność człowieka w środowisku ........................................................................

22

    IV. OSIĄGNIĘCIA UCZNIÓW ..........................................................................

24

Sprawdzanie i ocenianie osiągnięć uczniów ..............................................................

24

 Powrót do strony głównej