Zakres materiału obowiązujący do egzaminu z przedmiotu

pedagogika ogólna

Proszę pamiętać, że nie są to pytania a jedynie zagadnienia do których zostały ułożone pytania.

Egzamin z pedagogiki ogólnej jest egzaminem pisemnym.

Aby uzyskać pozytywną ocenę należy poprawnie odpowiedzieć na trzy pytania z otrzymanego zestawu.

 

    Zagadnienia do egzaminu


Aksjologiczna podstawy celów wychowania
Co to jest antypedagogika jest ?
Na jakich założeniach opierał sie Scjentyzm?
Wymień co najmniej 3 cechy orientacji pozytywistycznej.
Cechy orientacji pozytywistycznej
Cele wychowania wg personalistów (wyjaśnij także co to jest cel)
Cele merytoryczne są poprawne wtedy gdy..
Charakterystyka aspektu religijnego wychowania
Charakterystyka istoty wychowania moralnego
Charakterystyka wychowawcy w procesie wychowania?
Co głosił Jan Fryderyk Herbart?
Co głosił John Stuart Mill?
Co jest istotne w normalnie przebiegającym procesie wychowania?
Co jest najważniejszym celem wychowania według pedagogiki personalistycznej?
Co jest przedmiotem badań pedagogiki ogólnej?
Co jest przedmiotem pedagogiki ogólnej?
Co jest zasługą Johana Fridericha Herbarta?
Co może powodować zbyt duża ilość celów wychowania?
Co musi posiadać każde zamierzone działanie oraz do czego się odnosić ?
Co niesie za sobą zbyt duża ilość celów wychowania?
Co określają normy wychowania
Co oznacza pojęcie rewolucji w uczeniu się?
Co oznacza rzeczywistość wychowania?
Co oznacza słowo wychowanie?
Co powoduje zbyt duża ilość celów wychowania?
Co proponuje pedagogika kultury w wychowaniu?
Co tkwi u podstaw głównych celów wychowania
Co to jest jest wychowanie kompensacyjne?
Co to jest antypedagogika?
Co to jest Biała Księga Kształcenia i Doskonalenia oraz z czyjej inicjatywy powstała
Czym charakteryzował się materializm w scientyzmie?
Co to jest charakteryzował się psychologizm pedagogiczny?
Co to jest charakteryzuje się ewolucjonizm?
Co to jest charakteryzuje się socjologizm?
Co to jest dydaktyka
Co to jest interwencja wychowawcza (edukacyjna)
Co to jest jest filozofia pozytywna wg Comte?
Co to jest jest hermeneutyka pedagogiczna?
Co to jest jest wychowanie wg Okonia?
Co to jest jest wychowywanie?
Co to jest naturalizm w wychowaniu
Co to jest nauczanie
Co to jest osobowość
Co to jest pedagogia.
Co to jest pedagogika
Co to jest pedagogika egzystencjalna?
Co to jest pedagogika kultury
Co to jest pedagogika ogólna
Co to jest pedagogika personalistyczna?
Co to jest prawo naturalne w kontekście celów wychowania?
Co to jest proces wychowania oraz jaka jest jego struktura?
Co to jest progresywizm pedagogiczny?
Co to jest psychologizm pedagogiczny
Co to jest są metody wychowania
Co to są normy (standardy) wychowawcze i co określają.
Co to jest scjentyzm
Co to jest socjologizm
Co to jest teoria wychowania
Co to jest wychowanie dyrektywne
Co to jest wychowanie niedyrektywne
Co to jest wychowanie?
Co to są cele wychowania?
Co to są metody wychowawcze?
Co to są normy moralne?
Co to są sprawności ogólne
Co to są wartości absolutne?
Co w szczególności podkreśla filozofia egzystencjonalna?
Co wchodzi w skład dziedziny pedagogika?
Co wiesz o J. A .Komeńskim?
Co zakładał ewolucjonizm w scjentyzmie?
Co znaczy osobowość w ujęciu pedagogiki kultury
Co jest istotne w normalnie przebiegającym procesie wychowania.
Co jest najbardziej wartościowe wg John Stuart Mill?
Co jest przedmiotem badań pedagogiki ogólnej?
Co to jest pedagogika kultury?
Co to jest socjologizm?
Co jest ważne według socjologizmu, względem oddziaływań wychowawczych?
Co musi zawierać każde zamierzone działanie.
Co określa pedagogika personalistyczna i jakie są jej główne założenia?
Co określają normy wychowawcze?
Co powoduje zbyt duża ilość postawionych celów wychowania?
Co to jest dydaktyka ogólna
Co to jest pedagogika kultury?
Co to jest jest wychowanie dyrektywne ?
Opisz wychowanie zgodne z założeniem socjalizmu (wychowanie dyrektywne)
Co to jest pedagogika, i co możemy w pedagogice wyróżnić?
Co to jest teoria wychowania
Co to jest wychowanie dyrektywne
Co to jest wychowanie niedyrektywne?
Co to są cele wychowania?
Co to są definicje adaptacyjne wychowania?
Co wypracowano poprzez krytykę pozytywizmu?
Co zakłada pedagogika personalistyczna?
Co zorganizował Johan Friedrich Herbart przy Uniwersytecie w Królewcu?
Co zostaje postawione na pierwszym planie według rysów osoby ludzkiej?
Czego dotyczy spór wokół celów wychowania?
Czego nie dotyczy spór wokół celów wychowania.
Czy cele wychowania powinny być zgodne z wartościami? Uzasadnij swoją wypowiedź.
Czy szkoła powinna wychowywać
Czy wszyscy mający wpływ na wychowanie mają jednakowe cele?
Czym przejawia się praktyczność pedagogiki?
Czym się charakteryzuje się wychowanie zgodne z założeniami naturalizmu?
Czym się różnią formalne i nieformalne cele wychowawcze?
Czym zajmuje się dydaktyka szczegółowa i ogólna?
Czym zajmuje się pedagogika w świetle jej definicji.
Czym zajmuje się Hermeneutyka? Wyjaśnij pojęcie
Czym charakteryzuje się naturalizm?
Czym ma się zajmować pedagogika?
Czym skutkuje zbyt mała ilość celów wychowawczych?
Czynniki oddziaływające na dziecko.
Definicje ewolucyjne
Dlaczego wychowanie grupowe przynosi mierne skutki
Dokonaj klasyfikacji definicji wychowania.
Dokonaj porównania socjologizmu oraz naturalizmu w pedagogice.
Jak dzielimy normy moralne ?
Jak grupa może wpływać na dziecko?
Jak możemy klasyfikować definicję wychowania?
Jak możemy określić wyodrębniania się pedagogiki z filozofii.
Jak można określić wyodrębnianie się pedagogiki z filozofii i kiedy to następowało?
Jak można rozumieć wychowanie
Jak należy rozumieć "aksjologię wychowania"?
Jak należy rozumieć "Aksjologię wychowania"?
Jak należy rozumieć definicję "wychowanie bezpośrednie" ?
Jak należy rozumieć myślenie i działanie pedagogiczne?
Jak należy rozumieć praktyki społeczne ?
Jak należy rozumieć tożsamość pedagogiki ?
Jak nauczyciele wpływają na dziecko w procesie nauczania?
Jak nazywamy wychowanie zgodne z założeniami naturalizmu?
Jak pedagogika personalistyczna przedstawia wychowanka
Jak rozumiesz ogólność formułowania celów? - podaj przykład.
Jak rozumiesz pojęcie wychowanie.
Jak rozumiesz sformułowanie "dobre wychowanie". Napisz krótko swoje przemyślenia.
Jak rozumiesz wolność jednostki w procesie jej wychowania?
Jak brzmi hasło wychowania, które odżywa co jakiś czas?
Co to znaczy, że jakieś dziecko wychowała ulica?
Jak ma się pojęcie wychowania do pojęcia wolności jednostki?
Jak można rozumieć wychowanie
Jak należy rozumieć definicję "wychowanie bezpośrednie"?
Jak nauczyciele wpływają na dziecko w procesie nauczania.
Jaka jest istota przebiegu wychowania ?
Jaka jest różnica między progresywizmem a herbartyzmem
Jaka jest różnica między progresywizmem a herbartyzmem?
Jaka jest różnica pomiędzy wychowaniem dyrektywnym a niedyrektywnym?
Jaka jest zależność między celami wychowania a normami moralnymi
Jaka jest zależność między wartościami a celami wychowania
Jaką rolę pełni psychologia w wychowaniu?
Jaki powinien być nauczyciel XXI wieku?
Jakie 4 główne cele wychowania wyróżniamy? Opisz jeden.
Jakie cechy osobowości powinny objąć dobrze sformułowane cele?
Jakie czynniki oddziaływają na dziecko, krótko je scharakteryzuj
Jakie dziedziny wyłaniają się z pedagogiki personalistycznej?
Jakie główne zadania ma aspekt rozwojowy wychowania?
Jakie kompleksy tematyczne wyróżnia się we współczesnej pedagogice ogólnej?
Jakie można wyróżnić dwa podejścia do wychowania?
Jakie obiekty są potrzebne mówiąc o wychowaniu?
Jakie poglądy głosił JOHN STUART MILL
Jakie prądy wydzielają się z pedagogiki egzystencjonalnej?
Jakie są cele wychowania dotyczące konkretnych cech osobowości?
Jakie są cele wychowania formalnego i nieformalnego.
Jakie są czynniki oddziaływujące na dziecko. Wymień te najbardziej istotne.
Jakie są główne cele wychowania?
Jakie są główne tezy pedagogiki personalistycznej?
Jakie są tezy wypracowane w sporze o krytykę pozytywizmu?
Jakie są zadania pedagogiki ogólnej
Jakie są założenia naturalizmu w wychowaniu?
Jakie terminy stosowane w definicjach określają naukowy i pedagogiczny charakter pedagogiki ogólnej?
Jakie trzy rodzaje empiryzmu głosił John Stuart Mill?
Jakie wartości absolutne wyróżniali pedagodzy kultury?
Jakie wyróżniamy normy i cele wychowania ?
Jakie zdanie spełnia aspekt rozwojowy w wychowaniu
Jakie czynniki współcześnie oddziaływują najmocniej na dziecko, a jakie powinny?
Jakie czynniki wywierają największy wpływ na rozwój i wychowanie każdego dziecka?
Jakie dziedziny wychowania wypływają z pedagogiki personalistycznej?
Jakie jest zadanie pedagogiki kultury?
Jakie podstawowe tezy zostały wypracowane w sporze dotyczącym pozytywizmu?
Jakie są główne czynniki oddziaływujące na dziecko?
Jakie wartości absolutne wymienili pedagodzy kultury.
Jakie wyróżniamy normy i cele wychowania?
Kiedy i przez kogo została przedstawiona pedagogika pozytywistyczna.
Kim jest wychowanek, a kim wychowawca w procesie wychowawczym?
Kim jest wychowawca zgodnie z ideą pedagogiki personalistycznej?
Na czym według Herberta opiera się pedagogika?
Omów psychologizm pedagogiczny
Kim jest wychowawca zgodnie z ideą pedagogiki personalistycznej?
Kogo uznaje się za twórcę pedagogiki naukowej?
Kogo nazywamy ojcem pedagogiki
Kogo uznaje się za twórcę pedagogiki naukowej
Konieczność poznania cech indywidualnych dziecka i jego predyspozycji społecznych
Krytyka pozytywizmu. Proszę wymienić podstawowe tezy wypracowane w tym sporze.
Kto jako jeden z pierwszych uznał pedagogikę za naukę? Kto przedstawił pedagogikę pozytywistyczną.
Kto jest uważany za twórcę pedagogiki naukowej?
Które środowisko wychowawcze (rodzina, szkoła, rówieśnicy) mają Twoim zdaniem największy wpływ na dziecko
Na czym polega psychologizm pedagogiczny?
Na czym opierał się scjentyzm?
Na czym polega nauka oparta ma aktywności dzieci, ich samodzielności i twórczości.
Na czym polega oddziaływanie bezpośrednie i pośrednie
Na czym polega psychologizm pedagogiczny?
Na czym polega wspieranie wychowania estetycznego i moralnego
Na czym polega współpraca szkoły z rodzicami
Na czym polega wychowanie zgodnie z założeniami naturalizmu?
Na czym polega znaczeniowa bliskość wartości, norm i celów?
Na czym polegają zmiany natury motywacyjno - emocjonalnej
Na czym polegał psychologizm pedagogiczny Jana Fryderyka Herbarta?
Na czym polegał spór wokół celów wychowania?
Na czym wg Herbarta opiera się pedagogika?
Na jakich założeniach opierał się scjentyzm?
Na jakie dwie subdyscypliny dzieli się pedagogika?
Na jakie grupy można podzielić normy moralne? Krótko scharakteryzuj.
Na czym polega rola wychowawcy zgodnie z wychowaniem niedyrektywnym?
Na czym polegają zmiany poznawczo - instrumentalne?
Napisz jak rozumiesz pojęcie wychowania
Napisz czym różni się oddziaływanie pośrednie od bezpośredniego w wychowaniu.
Napisz o działalności Herbarta przy Uniwersytecie w Królewcu.
Napisz co to są cele wychowania?
Napisz co to są nieformalne cele wychowania.
Napisz jak Twoim zdaniem czynniki takie jak media, kościół i rówieśnicy oddziaływają na dziecko.
Napisz krótko czym jest antypedagogika.
Napisz krótko o J. S. Mill.
Napisz o działalności Herberta przy Uniwersytecie w Królewcu
Napisz, do czego może prowadzić zbyt duża ilość celów wychowania.
Ogólność formułowania celów wychowania
Określ czym charakteryzuje się wychowanie zgodne z założeniami naturalizmu.
Określ czym charakteryzuje się wychowanie zgodne z założeniami naturalizmu.
Omów jeden z prądów pedagogiki egzystencjalizmu
Omów podstawowe tezy wypracowane w sporze o pozytywizm
Omów podział nauk i jego kryteria
Omów problem i jego skutki, dominacji zagadnień wychowania nad dydaktyką.
Omów progresywizm pedagogiczny
Co to jest antypedagogika
Omów rysy osoby ludzkiej w pedagogice egzystencjalnej
Omów trzy cechy orientacji pozytywistycznej?
Omów na podstawie John Stanart Mill jego podejście do wychowania
Omów program pozytywizmu
Omów przedmioty i zadania pedagogiki.
Omów psychologizm pedagogiczny
Opisz aspekt rozwojowy wychowania
Opisz cele wychowawcze formalne i nieformalne.
Opisz co to jest psychologizm pedagogiczny.
Opisz co to są cele wychowania
Opisz cztery cele wychowania.
Opisz definicję sytuacyjną wychowania
Opisz dlaczego powstał nowy model myślenia w edukacji.
Opisz dwa wybrane założenia scjentyzmu.
Opisz dwie rysy osoby ludzkiej.
Opisz główne założenia pedagogiki personalistycznej?
Opisz krótko na czym opiera się pedagogika kultury.
Opisz krótko pragmatyzm pedagogiczny.
Opisz krótko zmiany o charakterze poznawczo-instrumentalnym.
Opisz na czym polega aspekt społeczny w wychowaniu.
Opisz na czym polega wychowanie a wolność jednostki.
Opisz na czym polega wychowanie zgodne z założeniami naturalizmu
Opisz nowy model przedstawiony przez Augusta Comte.
Opisz oglądy wychowawcze Janusza Korczaka
Opisz optymalizujące i minimalizujące cele wychowania.
Opisz pedagogikę jako naukę
Opisz poglądy wychowawcze Marii Montessori
Opisz proces opiekuńczo-wychowawczy
Opisz relacje zachodzące pomiędzy wychowaniem a wolnością jednostki
Opisz trzy podstawowe sposoby występowania wartości moralnych w procesach wychowawczych?
Opisz wolność jednostki w wychowaniu
Opisz wychowanie w aspekcie religijnym
Opisz wychowanie w aspekcie religijnym.
Opisz wychowanie zgodne z założeniem socjalizmu (wychowanie dyrektywne).
Opisz zmiany natury motywacyjno- emocjonalnej
Opisz zmiany o charakterze poznawczo- instrumentalnym
Opisz cele wychowania formalne i nieformalne.
Dokonaj klasyfikacji definicji wychowania.
Wyjaśnij pojęcie Herbartyzm
Czy rodzice doceniają swoją rolę w wychowaniu dzieci?
Kim był Augusto Comte?
Opisz czym charakteryzuje się ewolucjonizm?
Opisz czym są minimalizujące cele wychowania?
Opisz czym zajmuje się antypedagogika.
Wymień cechy orientacji pozytywistycznej.
Opisz pedagogikę pozytywistyczną.
Opisz krótko założenia socjologizmu i naturalizmu oraz wskaż zasadnicze róznice w tych założeniach.
Opisz na czym polega wychowanie zgodne z założeniami naturalizmu.
Opisz pedagogikę kultury
Opisz relację pomiędzy kreatywnym a korekcyjnym celem wychowania.
Podać główne tezy pedagogiki personalistycznej
Pedagodzy kultury twierdzą, że istnieją wartości absolutne, wymień je
Personalizm w pedagogice
Podaj 4 główne cele wychowania
Podaj cechy orientacji pozytywistycznej?
Podaj definicje dydaktyki.
Podaj definicje paradygmatu
Podaj definicje pedagogika humanistyczna
Podaj definicje socjologia wychowania
Podaj definicje wiedzy naukowej
Podaj definicje wiedzy potocznej
Podaj definicję celów wychowania, wyjaśnij co określają standardy wychowawcze
Podaj definicję pedagogiki.
Podaj definicję paradygmatu
Podaj definicję pedagogiki alternatywnej.
Podaj definicję pojęcia pedagogika.
Podaj definicję pojęcia wychowanie.
Podaj główne cechy pedagogiki personalistycznej.
Podaj główne cele wychowania
Podaj klasyfikację definicji wychowania
Podaj przykłady ogólnikowości celów wychowania
Podaj przynajmniej trzy cechy orientacji pozytywistycznej.
Podaj tezy, które wypracowane zostały w sporze o pozytywizm?
Podaj trzy okresy historii polskiej pedagogiki kultury
Podaj główne cechy pedagogiki personalistycznej.
Podaj klasyfikacje definicji
Podstawowe zagadnienia pedagogiki ogólnej.
Porównaj wychowanie dyrektywne z wychowaniem niedyrektywnym.
Porównaj ze sobą dwa następujące terminy: Socjologizm i Naturalizm.
Porównaj czym jest wychowanie według definicji prakseologicznych, a definicji ewolucyjnych?
Porównaj wychowanie dyrektywne z wychowaniem niedyrektywnym.
Proszę wyjaśnić pojęcie Kształcenie:
Proszę przybliżyć postać Auguste Comte'a
Proszę wyjaśnić pojęcie Wychowanie.
Proszę wyjaśnić różnice pomiędzy wiedzą potoczną a naukową.
Przedstaw klasyfikację definicji wychowania.
Przedstaw rolę rodziców w procesie wychowania
Przedstaw różnice pomiędzy wychowaniem bezpośrednim a wychowaniem pośrednim.
Przedstaw rysy osoby ludzkiej.
Przedstaw na czym polega różnica pomiędzy wychowaniem dyrektywnym, a wychowaniem niedyrektywn
Przez jakie oddziaływania może następować wychowanie? Opisz je.
Przez kogo i gdzie został przedstawiony program pozytywizmu?
Przybliż postać Johana Fridericha Herbarta.
Scharakteryzuj aspekt kulturowy wychowania ?
Scharakteryzuj definicje wychowanka w procesie wychowania
Scharakteryzuj dowolny cel wychowania.
Scharakteryzuj krótko poglądy pedagogiczne Jana Jakuba Rousseau
Scharakteryzuj nauczyciela XXI w. Czym Twoim zdaniem powinien się charakteryzować
Scharakteryzuj pedagogikę personalistyczną.
Scharakteryzuj podstawowe cele procesu wychowania.
Scharakteryzuj psychologizm pedagogiczny
Scharakteryzuj rysy osoby ludzkiej zaczerpnięte z egzystencjalizmu.
Scharakteryzuj wychowanie bezpośrednie i wychowanie pośrednie
Scharakteryzuj wychowanie zgodne z założeniami socjologizmu.
Scharakteryzuj wychowawcę w procesie wychowania
Scharakteryzuj zmiany o charakterze motywacyjno- emocjonalnym.
Scharakteryzuj czym zajmowała się pedagogika kultury?
Scharakteryzuj pedagogikę personalistyczną.
Scharakteryzuj pedagogikę pozytywistyczną.
Scharakteryzuj poglądy pedagogiczne Jana Jakuba Rousseau.
Scharakteryzuj wychowanie zgodne z założeniami naturalizmu.
Scjentyzm opierał się na 4 założeniach. Wymień je i opisz jedno z nich.
Skąd pochodzi najbardziej wartościowa wiedza o edukacji?
Uargumentuj konieczność wyznaczania celów w procesie wychowania?
Termin wychowanie - jak często jest używany w naszym życiu
W czym przejawia się praktyczność pedagogiki?
W czym tkwi spór wokół celów wychowania?
W jaki sposób filozofia egzystencjalna określa wolność człowieka
W jaki sposób możemy dokonać podziału norm moralnych.
W jaki sposób rodzice mogą oddziaływać na swoje dziecko?
W jakich aspektach można rozpatrywać wychowanie?
W jakich dwóch wariantach występują badania porównawcze?
Czym się różni badanie socjologiczne (naukowe) od badania sondażowego?
Jakie elementy obejmują badania naukowe?
Wskaż definicję celów wychowania oraz wymień główne cele wychowania.
Wychowanie rozpatrywane w aspekcie rozwojowym?
Wychowanie jako działalność i jako zadanie. Wytłumacz co rozumiesz pod tymi stwierdzeniami?
Wychowanie moralne
Wychowanie religijne
Wychowanie wg Okonia
Wychowanie w znaczeniu szerokim i wąskim.
Pedagogika funkcjonalna.
Charakterystyka szkoły.
Wyjaśnić pojęcie pedagogika pozytywistyczna
Wyjaśnij co powoduje zbyt duża ilość celów wychowania.
Wyjaśnij pojęcie pedagogiki personalistycznej
Wyjaśnij aspekt rozwojowy w kontekście wychowania.
Wyjaśnij co to jest zgodność celów?
Wyjaśnij czym jest aspekt kulturowy wychowania ?
Wyjaśnij czym jest dydaktyka.
Wyjaśnij jaka jest zależność między celami wychowania a normami moralnymi
Wyjaśnij na czym polegają zmiany natury motywacyjno - emocjonalnej?
Wyjaśnij na czym polegał psychologizm pedagogiczny Jana Fryderyka Herbarta?
Wyjaśnij na czym polega spór wokół celów wychowania.
Wyjaśnij pojecie wychowanie.
Wyjaśnij pojęcie "wychowanie" na podstawie klasyfikacji definicji: prakseologicznej
Wyjaśnij pojęcie eksperyment pedagogiczny
Wyjaśnij pojęcie kształcenie
Wyjaśnij pojęcie nautralizm?
Wyjaśnij pojęcie pedagogika pozytywistyczna.
Wyjaśnij pojęcie pedagogika.
Wyjaśnij pojęcie postawa
Wyjaśnij pojęcie psychologizm pedagogiczny
Wyjaśnij pojęcie utylitaryzm.
Wyjaśnij pojęcie Wychowanie i podaj jego strukturę.
Wyjaśnij różnicę między wiedzą potoczną a naukową.
Wyjaśnij stwierdzenie "Szkoła na miarę dziecka"
Wyjaśnij zasadność celów wychowania.
Wyjaśnij definicje adaptacyjne i sytuacyjne.
Wyjaśnij pojęcie socjologizmu.
Wyjaśnij pojęcie wartości.
Wymień główne założenia pedagogiki egzystencjalnej.
Czym jest teoria wychowania.
Wyjaśnij znaczenie wartości norm i celów.
Wykaż różnice pomiędzy formalnymi i nieformalnymi celami wychowawczymi.
Wykaż jak wolność jednostki pojmował Jan Paweł II
Wykaż różnice między wychowaniem dyrektywnym i niedyrektywnym.
Wykaż różnice pomiędzy wąskim, a szerokim rozumieniem wychowania.
Wymienić podstawowe wartości absolutne
Wymień błędy wychowawcze w procesie wychowania
Wymień cechy orientacji pozytywistycznej.
Wymień cechy wychowania uznawane przez pedagogikę humanistyczną.
Wymień czynniki oddziałujące na dziecko
Wymień dwa nazwiska osób, związanych z pedagogiką pozytywistyczną i podaj ich poglądy.
Wymień dwa prądy pedagogiki egzystencjalnej.
Wymień dwie dodatkowe (oprócz trzech podstawowych) dziedziny pedagogiki personalistycznej.
Wymień dyscypliny pomocnicze i z pogranicza pedagogiki ogólnej
Wymień formalne i nieformalne cele wychowania.
Wymień Funkcje pedagogiki jako nauki.
Wymień główne cele wychowania i scharakteryzuj jeden z nich.
Wymień główne cele wychowania.
Wymień główne czynniki wpływające na wychowanka w procesie wychowania.
Wymień główne subdyscypliny pedagogiki?
Wymień główne tezy pedagogiki personalistycznej
Wymień i omów podstawowe cele wychowania.
Wymień i opisz cele wychowawcze formalne i nieformalne
Wymień i opisz cztery główne cele wychowania.
Wymień i opisz jeden z aspektów w jakim można rozpatrywać wychowanie?
Wymień i opisz na jakich założeniach opierał się scjentyzm.
Wymień i opisz rodzaje definicji wychowania.
Wymień i opisz oczekiwane i pożądane zmiany kształtowane w osobowości wychowanka.
Wymień i opisz rysy osoby ludzkiej.
Wymień i opisz w skrócie działy pedagogiki.
Wymień i opisz wartości preferowane w wychowaniu
Wymień jaka jest klasyfikacja definicji wychowania.
Wymień kategorie "kształtujące" praktyki społeczne
Wymień najważniejsze zasady nowego wychowania:
Wymień nauki powiązane z pedagogiką ogólna.
Wymień polskich przedstawicieli pedagogiki kultury
Wymień przynajmniej jeden z prądów pedagogiki egzystencjonalnej o omów go.
Wymień rodzaje norm moralnych i opisz krótko.
Wymień społeczne funkcje pedagogiki?
Wymień wartości absolutne.
Wymień zadania pedagogiki
Wymień założenia pedagogiki personalistycznej.
Wymień i scharakteryzuj założenia scjentyzmu
Wymień cele pedagogiki.
Jakie są główne subdyscypliny pedagogiki.
Wyjaśnij pojęcie wychowanie.
Wymień 10 czynników oddziaływujących na dziecko.
Wymień 3 dziedziny pedagogiki personalistycznej.
Wymień aspekty wychowania i scharakteryzuj jeden wybrany.
Wymień cechy procesu wychowania
Wymień cele wychowania dotyczące konkretnych cech osobowości
Wymień cztery główne cele wychowania.
Wymień czynniki oddziałujące na dziecko.
Wymień dwa nazwiska osób związanych z pedagogiką pozytywistyczną i opisz ich poglądy.
Jak należy rozumieć definicję "wychowanie bezpośrednie"?
Jak rozumiesz pojęcie "wychowanie"?
Wymień główne cele wychowania i scharakteryzuj jeden z nich.
Wymień i krótko opisz założenia scjentyzmu.
Wymień i opisz siedem rysów osoby ludzkiej.
Wymień i opisz, jakie wyróżnia się rysy osoby ludzkiej.
Wymień tezy pedagogiki personalistycznej.
Wymień w jakich aspektach można rozpatrywać wychowanie. Opisz jeden wybrany aspekt.
Wymień podstawowe cechy orientacji pozytywistycznej?
Co jest przykładem ogólnikowości celów wychowania?
Wymień założenia socjologizmu
Wymień, na jakich założeniach opierał się scjentyzm. Opisz jedno z założeń.
Wypisz w jakich aspektach można rozpatrywać wychowanie i opisz aspekt rozwojowy.
Z czego bierze się zasadność celów wychowania.?
Na jakie grupy można podzielić normy moralne?
Z czego wywodzi się pedagogika egzystencjonalna?
Z czyjej inicjatywy powstała i czym zajmuje się Biała Księga Kształcenia i Doskonalenia?
Z czym wiąże się zbyt duża ilość celów wychowawczych?
Z jakich ustalonych norm moralnych bierze się zasadność celów wychowania?
Z jakiej dziedziny wyrosła pedagogika
Zaprezentuj postulaty pedagogiki niedyrektywnej.
Zaproponuj klasyfikację wartości i wyjaśnij potrzebę wychowania do wartości uniwersalnych.
Opisz wartości preferowane w wychowaniu.
Zdefiniuj formalne i nieformalne cele wychowawcze
Zdefiniuj pojęcie "wychowawca".
Zdefiniuj naturalizm w pedagogice
Zdefiniuj pojęcie pedagogika.
Znaczeniowa bliskość wartości norm i celów

 

Powrót do strony głównej