< New Page 1

Zakres materiału obowiązujący do egzaminu z przedmiotu

Projektowanie procesu .....

Proszę pamiętać, że nie są to pytania a jedynie zagadnienia do których zostały ułożone pytania.

Egzamin jest egzaminem pisemnym.

Aby uzyskać pozytywną ocenę należy poprawnie odpowiedzieć na trzy pytania z otrzymanego zestawu.

 

    Zagadnienia do egzaminu

Co to znaczy że dziecko posiada wiedzę fragmentaryczną?
Co należy do najbliższego otoczenia dziecka?
Co należy uwzględnić w tematyce bloków edukacji środowiskowej ?
Co oznacza charakter egzemplaryczny?
Co powodują powiązane ze sobą naturalne zależności treści edukacji?
Co rozwija ukazywanie związków przyczynowo-skutkowych zachodzących w środowisku przyrodniczym?
Co składa się na nieprawidłową wiedzę?
Co sprzyja scaleniu treści poznawczych?
Co to jest "wiedza" nieprawidłowa i jakie mogą być jej źródła?
Co to jest proces edukacji?
Co to jest synektyka i jaką pełni rolę w edukacji?
Co to jest transfer ujemny i jakie są jego skutku?
Co to jest wiedza potoczna?
Co umożliwia realizacja treści edukacji w postaci struktur tematycznych?
Co umożliwiają różnorodne tematy podejmowane w ramach edukacji środowiskowej?
Czego dotyczy integracja organizacyjna edukacji?
Czy nauczycielowi w edukacji wczesnoszkolnej potrzebna jest duża znajomość wiedzy przyrodniczej?
Czy w edukacji wczesnoszkolnej można wprowadzać pojęcia abstrakcyjne?
Czy w edukacji wczesnoszkolnej są wprowadzane pojęcia abstrakcyjne?
Czym jest dla dziecka najbliższe środowisko przyrodnicze i społeczne?
Czym jest edukacja środowiskowa na etapie kształcenia zintegrowanego?
Dlaczego edukacja wczesnoszkolna jest bardzo ważna w procesie nauczania?
Dokumenty obowiązujące w edukacji zintegrowanej
Edukacja zintegrowana a najbliższe otoczenie ucznia.
Jacy uczniowie podejmowali naukę w gimnazjum niższym?
Jak integrować wiedzę przyrodniczą z wiedzą o mikroświecie?
Jak można podzielić wiedzę nabywaną przez uczniów w procesie edukacji?
Jak projektować proces edukacji zintegrowanej?
Jak rozumieć pojęcie szkoły powszechnej?
Jak wiedza potoczna wpływa na efektywność kształcenia?
Jaka jest rola nauczyciela w edukacji zintegrowanej?
Jaka jest koncepcja kształcenia wielostronnego?
Jaka jest rola nauczyciela podczas uczenia się przez odkrywania?
Jaki jest zakres elementarnego wykształcenia ogólnego?
Jaki w Polsce jest pierwszy etap edukacji i podaj jego zadania?
Jaki wymóg powinna spełniać edukacja?
Jakie czynniki wpływają na proces edukacji zintegrowanej?
Jakie elementy BHP są nieodzowne do wpojenia uczniom już od I klasy szkoły podstawowej?
Jakie mogą być źródła wiedzy potocznej?
Jakie przykładowe czynniki wpływają na stworzenie idealnej integracji?
Jakie są obecnie w polskim systemie szkolnictwa etapy nauczania?
Jakie są zadania szkoły?
Kiedy rozpoczyna się edukacja zróżnicowana i czym jest?
Kiedy uczniowie mogą dokonywać uogólnień?
Kiedy w Polsce reaktywowano gimnazja i jakie wtedy zadania postawiono edukacji wczesnoszkolnej?
Kogo można uznać za prekursora kształcenia wielostronnego i dlaczego?
Kto był prekursorem kształcenia wielostronnego?
Na co pozwala prawidłowy przebieg edukacji?
Na czym polega integracja treściowa oparta na tematyce środowiska społeczno-przyrodniczego?
Na czym polega integracja wychowawcza?
Obecna struktura edukacji w Polsce i umiejscowienie w niej edukacji wczesnoszkolnej
Opisać szkołę powszechną.
Opisz aktywność emocjonalna według. Wincentego Okonia
Opisz aktywność intelektualną człowieka według Wincentego Okonia
Opisz aktywność praktyczną dziecka
Opisz liniowy system kształcenia.
Podstawowe zadania integracji w edukacji wczesnoszkolnej
Przez co buduje się autorytet nauczyciela?
Rola pomocy dydaktycznych w edukacji wczesnoszkolnej
Stopnie szkół pod względem organizacyjnym w okresie międzywojennym.
Szczeble szkoły powszechnej w okresie międzywojennym i ich zadania
W ilu obszarach zawarty jest proces dydaktyczno-wychowawczy w edukacji kształcenia zintegrowanego?
W jakich przypadkach stosowanie synektyki może negatywnie wpłynąć na przyswajaną wiedzę?
W jakim przypadku projektując temat edukacyjny konieczne jest wykorzystanie multimediów
W jakim zakresie elementy tradycyjnej wiedzy przedmiotowej są wykorzystywane w edukacji wczesnoszkolnej?
Wyjaśnij pojęcie autorytetu i jego znaczenia w edukacji zintegrowanej
Wykaż, który według Ciebie system edukacji wczesnoszkolnej powinien dać lepsze wyniki: zintegrowany czy przedmiotowy
Wymień 4 najbliższe środowiska otoczenia dziecka.
Wymień 4 płaszczyzny w edukacji środowiskowej, które przekładają się na system działań dydaktyczno-wychowawczych nauczyciela
Wymień etapy nauczania ogólnego i co one obejmują?
Wymień metody aktywizujące w kształceniu zintegrowanym.
Wymień trzy rodzaje aktywności człowieka według Wincentego Okonia w koncepcji kształcenia wielostronnego
Podaj przykład integracji wiedzy matematycznej z wiedzą muzyczną
Podaj przykład integracji wiedzy matematycznej z wiedzą plastyczną
Podaj przykład integracji wiedzy matematycznej z wiedzą polonistyczną
Podaj przykład integracji wiedzy plastycznej z wiedzą muzyczną
Podaj przykład integracji wiedzy polonistycznej z wiedzą muzyczną
Podaj przykład integracji wiedzy polonistycznej z wiedzą sportową
Podaj przykład integracji wiedzy przyrodniczej z wiedzą matematyczną
Podaj przykład integracji wiedzy przyrodniczej z wiedzą muzyczną
Podaj przykład integracji wiedzy przyrodniczej z wiedzą plastyczną
Podaj przykład integracji wiedzy przyrodniczej z wiedzą polonistyczną
Podaj przykład integracji wiedzy przyrodniczej z wiedzą sportową