Zakres materiału obowiązujący do egzaminu z przedmiotu

Pedagogika Ogólna

Proszę pamiętać, że nie są to pytania a jedynie zagadnienia do których zostały ułożone pytania.

Egzamin jest egzaminem pisemnym.

Aby uzyskać pozytywną ocenę należy poprawnie odpowiedzieć na trzy pytania z otrzymanego zestawu.

 

    Zagadnienia do egzaminu

Aksjologiczna podstawy celów wychowania
Cechy orientacji pozytywistycznej
Cele wychowania wg personalistów (wyjaśnij także co to jest cel)
Cele merytoryczne są poprawne wtedy gdy.
Charakterystyka aspektu religijnego wychowania
Charakterystyka istoty wychowania moralnego
Charakterystyka wychowawcy w procesie wychowania?
Co głosił Jan Fryderyk Herbart?
Co głosił John Stuart Mill?
Co jest istotne w normalnie przebiegającym procesie wychowania?
Co jest najważniejszym celem wychowania według pedagogiki personalistycznej?
Co jest przedmiotem badań pedagogiki ogólnej?
Co jest przedmiotem pedagogiki ogólnej?
Co może powodować zbyt duża ilość celów wychowania?
Co musi posiadać każde zamierzone działanie oraz do czego się odnosić ?
Co niesie za sobą zbyt duża ilość celów wychowania?
Co określają normy wychowania
Co oznacza pojęcie rewolucji w uczeniu się?
Co oznacza rzeczywistość wychowania?
Co oznacza słowo wychowanie?
Co proponuje pedagogika kultury w wychowaniu?
Co tkwi u podstaw głównych celów wychowania
Co to jest wychowanie kompensacyjne?
Co to jest antypedagogika
Co to jest charakteryzuje się socjologizm?
Co to jest dydaktyka
Co to jest filozofia pozytywna wg Comte?
Co to jest hermeneutyka pedagogiczna?
Co to jest interwencja wychowawcza (edukacyjna)
Co to jest jest wychowywanie?
Co to jest naturalizm w wychowaniu
Co to jest nauczanie
Co to jest pedagogika
Co to jest pedagogika egzystencjalna?
Co to jest pedagogika kultury
Co to jest pedagogika ogólna.
Co to jest pedagogika personalistyczna?
Co to jest prawo naturalne w kontekście celów wychowania?
Co to jest proces wychowania oraz jaka jest jego struktura?
Co to jest proces wychowania oraz jaka jest jego struktura?
Co to jest progresywizm pedagogiczny?
Co to jest psychologizm pedagogiczny
Co to jest są metody wychowania
Co to jest scjentyzm?
Co to jest socjologizm?
Co to jest teoria wychowania
Co to jest wychowanie dyrektywne
Co to jest wychowanie niedyrektywne
Co to jest wychowanie wg Okonia?
Co to jest wychowanie?
Co to są cele wychowania?
Co to są metody wychowawcze?
Co to są normy moralne?
Co to są sprawności ogólne
Co w szczególności podkreśla filozofia egzystencjonalna?
Co wchodzi w skład dziedziny pedagogika?
Co wiesz o J. A .Komeńskim?
Co zakładał ewolucjonizm w scjentyzmie?
Co znaczy osobowość w ujęciu pedagogiki kultury
Co jest istotne w normalnie przebiegającym procesie wychowania.
Co jest przedmiotem badań pedagogiki ogólnej?
Co jest zasługą Johana Fridericha Herbarta?
Co jest przykładem ogólnikowości celów wychowania?
Co musi zawierać każde zamierzone działanie?
Co określają normy wychowawcze?
Co powoduje zbyt duża ilość postawionych celów wychowania?
Co to jest dydaktyka ogólna
Co to jest jest wychowanie dyrektywne ?
Co to jest pedagogika kultury?
Co to jest pedagogika, i co możemy w pedagogice wyróżnić?
Co to jest socjologizm?
Co to jest wychowanie dyrektywne
Co to są cele wychowania?
Co to są definicje adaptacyjne wychowania?
Co znaczy osobowość w ujęciu pedagogiki kultury
Co to znaczy, że jakieś dziecko wychowała ulica?
Co wypracowano poprzez krytykę pozytywizmu?
Co zakłada pedagogika personalistyczna?
Co zorganizował Johan Friedrich Herbart przy Uniwersytecie w Królewcu?
Co zostaje postawione na pierwszym planie według rysów osoby ludzkiej?
Czego dotyczy spór wokół celów wychowania?
Czego nie dotyczy spór wokół celów wychowania.
Czy cele wychowania powinny być zgodne z wartościami? Uzasadnij swoją wypowiedź.
Czy rodzice doceniają swoją rolę w wychowaniu dzieci?
Kim jest wychowanek, a kim wychowawca w procesie wychowawczym?
Czy szkoła powinna wychowywać?
Czy wszyscy mający wpływ na wychowanie mają jednakowe cele?
Czym charakteryzował się materializm w scjentyzmie?
Czym charakteryzował się psychologizm pedagogiczny?
Czym charakteryzuje się ewolucjonizm?
Czym przejawia się praktyczność pedagogiki?
Czym się charakteryzuje się ewolucjonizm?
Czym się charakteryzuje się wychowanie zgodne z założeniami naturalizmu?
Czym się różnią formalne i nieformalne cele wychowawcze?
Czym zajmuje się dydaktyka szczegółowa i ogólna?
Czym zajmuje się pedagogika w świetle jej definicji.
Czym zajmuje się Hermeneutyka? Wyjaśnij pojęcie
Czym charakteryzuje się naturalizm?
Czym jest teoria wychowania
Czym ma się zajmować pedagogika? Czynniki oddziaływające na dziecko.
Czym się różni badanie socjologiczne (naukowe) od badania sondażowego?
Czym skutkuje zbyt mała ilość celów wychowawczych?
Definicje ewolucyjne
Dlaczego wychowanie grupowe przynosi mierne skutki
Dokonaj klasyfikacji definicji wychowania.
Dokonaj porównania socjologizmu oraz naturalizmu w pedagogice.
Dokonaj klasyfikacji definicji wychowania.
Jak dzielimy normy moralne ?
Jak grupa może wpływać na dziecko?
Jak możemy klasyfikować definicję wychowania?
Jak możemy określić wyodrębniania się pedagogiki z filozofii.
Jak można określić wyodrębnianie się pedagogiki z filozofii i kiedy to następowało?
Jak można rozumieć wychowanie
Jak należy rozumieć "aksjologię wychowania"?
Jak należy rozumieć definicję "wychowanie bezpośrednie" ?
Jak należy rozumieć myślenie i działanie pedagogiczne?
Jak należy rozumieć praktyki społeczne ?
Jak należy rozumieć tożsamość pedagogiki ?
Jak nauczyciele wpływają na dziecko w procesie nauczania?
Jak nazywamy wychowanie zgodne z założeniami naturalizmu?
Jak pedagogika personalistyczna przedstawia wychowanka
Jak rozumiesz ogólność formułowania celów? - podaj przykład.
Jak rozumiesz pojęcie wychowanie.
Jak rozumiesz sformułowanie "dobre wychowanie". Napisz krótko swoje przemyślenia.
Jak rozumiesz wolność jednostki w procesie jej wychowania?
Jak brzmi hasło wychowania, które odżywa co jakiś czas?
Jak ma się pojęcie wychowania do pojęcia wolności jednostki?
Jak można rozumieć wychowanie
Jak należy rozumieć definicję "wychowanie bezpośrednie"?
Jak nauczyciele wpływają na dziecko w procesie nauczania.
Jak rozumiesz pojęcie "wychowanie"?
Jaka jest istota przebiegu wychowania ?
Jaka jest różnica między progresywizmem a herbartyzmem
Jaka jest różnica pomiędzy wychowaniem dyrektywnym a niedyrektywnym?
Jaka jest zależność między celami wychowania a normami moralnymi
Jaka jest zależność między wartościami a celami wychowania
Jaką rolę pełni dialog w wychowaniu
Jaką rolę pełni psychologia w wychowaniu?
Jaki powinien być nauczyciel XXI wieku?
Jakie 4 główne cele wychowania wyróżniamy? Opisz jeden.
Jakie cechy osobowości powinny objąć dobrze sformułowane cele?
Jakie czynniki oddziaływają na dziecko, krótko je scharakteryzuj
Jakie dziedziny wyłaniają się z pedagogiki personalistycznej?
Jakie główne zadania ma aspekt rozwojowy wychowania?
Jakie kompleksy tematyczne wyróżnia się we współczesnej pedagogice ogólnej?
Jakie można wyróżnić dwa podejścia do wychowania?
Jakie obiekty są potrzebne mówiąc o wychowaniu?
Jakie poglądy głosił John Stuart Mill
Jakie prądy wydzielają się z pedagogiki egzystencjonalnej?
Jakie są cele wychowania dotyczące konkretnych cech osobowości?
Jakie są cele wychowania formalnego i nieformalnego.
Jakie są czynniki oddziaływujące na dziecko. Wymień te najbardziej istotne.
Jakie są główne cele wychowania?
Jakie są główne tezy pedagogiki personalistycznej?
Jakie są tezy wypracowane w sporze o krytykę pozytywizmu?
Jakie są zadania pedagogiki ogólnej
Jakie są założenia naturalizmu w wychowaniu?
Jakie terminy stosowane w definicjach określają naukowy i pedagogiczny charakter pedagogiki ogólnej?
Jakie trzy rodzaje empiryzmu głosił John Stuart Mill?
Jakie wartości absolutne wyróżniali pedagodzy kultury?
Jakie wyróżniamy normy i cele wychowania ?
Jakie zdanie spełnia aspekt rozwojowy w wychowaniu
Jakie czynniki współcześnie oddziaływują najmocniej na dziecko, a jakie powinny?
Scharakteryzuj poglądy pedagogiczne Jana Jakuba Rousseau.
Jakie dziedziny wychowania wypływają z pedagogiki personalistycznej?
Jakie czynniki wywierają największy wpływ na rozwój i wychowanie każdego dziecka?
Jakie elementy obejmują badania naukowe?
Jakie jest zadanie pedagogiki kultury?
Jakie podstawowe tezy zostały wypracowane w sporze dotyczącym pozytywizmu?
Jakie są główne subdyscypliny pedagogiki.
Jakie są główne czynniki oddziaływujące na dziecko?
Jakie wartości absolutne wymienili pedagodzy kultury.
Jakie wyróżniamy normy i cele wychowania?
Kiedy i przez kogo została przedstawiona pedagogika pozytywistyczna.
Kim był Augusto Comte?
Kim jest wychowawca zgodnie z ideą pedagogiki personalistycznej?
Kogo nazywamy ojcem pedagogiki
Kogo uznaje się za twórcę pedagogiki naukowej
Konieczność poznania cech indywidualnych dziecka i jego predyspozycji społecznych
Korczakowski model wychowania
Krytyka pozytywizmu. Proszę wymienić podstawowe tezy wypracowane w tym sporze.v Kto jako jeden z pierwszych uznał pedagogikę za naukę?
Kto przedstawił pedagogikę pozytywistyczną
Kto jest uważany za twórcę pedagogiki naukowej?
Na czym polega psychologizm pedagogiczny?
Na czym opierał się scjentyzm?
Na czym polega nauka oparta ma aktywności dzieci, ich samodzielności i twórczości.
Na czym polega oddziaływanie bezpośrednie i pośrednie
Na czym polega psychologizm pedagogiczny?
Na czym polega wspieranie wychowania estetycznego i moralnego
Na czym polega współpraca szkoły z rodzicami
Na czym polega wychowanie zgodnie z założeniami naturalizmu?
Na czym polega znaczeniowa bliskość wartości, norm i celów?
Na czym polegają zmiany natury motywacyjno - emocjonalnej
Na czym polegał psychologizm pedagogiczny Jana Fryderyka Herbarta?
Na czym polegał spór wokół celów wychowania?
Na czym wg Herbarta opiera się pedagogika?
Na jakich założeniach opierał się scjentyzm?
Na jakie dwie subdyscypliny dzieli się pedagogika?
Na jakie grupy można podzielić normy moralne?
Na jakie grupy można podzielić normy moralne? Krótko scharakteryzuj.
Na czym polega rola wychowawcy zgodnie z wychowaniem niedyrektywnym?
Na czym polegają zmiany poznawczo - instrumentalne?
Na czym według Herbarta opiera się pedagogika?
Na jakich założeniach opierał sie Scjentyzm?
Wymień co najmniej 3 cechy orientacji pozytywistycznej.
Napisz co to są cele wychowania?
Napisz jak rozumiesz pojęcie wychowania
Napisz jak Twoim zdaniem czynniki takie jak media, kościół i rówieśnicy oddziaływają na dziecko.
Napisz o J. S. Mill.
Napisz krótko, czym jest antypedagogika.
Napisz o działalności Herbarta przy Uniwersytecie w Królewcu
Napisz czym różni się oddziaływanie pośrednie od bezpośredniego w wychowaniu.
Napisz, co to są nieformalne cele wychowania.
Napisz, do czego może prowadzić zbyt duża ilość celów wychowania.
Ogólność formułowania celów wychowania.
Określ, czym charakteryzuje się wychowanie zgodne z założeniami naturalizmu.
Omów główne cele wychowania.
Omów jeden z prądów pedagogiki egzystencjalizmu.
Omów korczakowskie idee wychowania.
Omów podstawowe tezy wypracowane w sporze o pozytywizm.
Omów podział nauk i jego kryteria.
Omów problem dominacji zagadnień wychowania nad dydaktyką i jego skutki.
Omów progresywizm pedagogiczny.
Omów rysy osoby ludzkiej w pedagogice egzystencjalnej.
Omów trzy cechy orientacji pozytywistycznej?
Omów wartości absolutne według pedagogów kultury.
Omów na podstawie John Stanart Mill jego podejście do wychowania.
Omów program pozytywizmu.
Omów przedmioty i zadania pedagogiki.
Omów psychologizm pedagogiczny.
Opisz aspekt rozwojowy wychowania.
Opisz cele wychowawcze formalne i nieformalne.
Opisz co to jest psychologizm pedagogiczny.
Opisz co to są cele wychowania.
Opisz cztery cele wychowania.
Opisz definicję sytuacyjną wychowania.
Opisz dlaczego powstał nowy model myślenia w edukacji.
Opisz dwa rysy osoby ludzkiej.
Opisz dwa wybrane założenia scjentyzmu.
Opisz główne założenia pedagogiki personalistycznej?
Opisz krótko na czym opiera się pedagogika kultury.
Opisz krótko pragmatyzm pedagogiczny.
Opisz krótko zmiany o charakterze poznawczo-instrumentalnym.
Opisz na czym polega aspekt społeczny w wychowaniu.
Opisz na czym polega wychowanie a wolność jednostki.
Opisz na czym polega wychowanie zgodne z założeniami naturalizmu.
Opisz nowy model przedstawiony przez Augusta Comte.
Opisz optymalizujące i minimalizujące cele wychowania.
Opisz pedagogikę jako naukę.
Opisz poglądy wychowawcze Janusza Korczaka.
Opisz poglądy wychowawcze Marii Montessori.
Opisz proces opiekuńczo-wychowawczy.
Opisz relacje zachodzące pomiędzy wychowaniem a wolnością jednostki.
Opisz trzy podstawowe sposoby występowania wartości moralnych w procesach wychowawczych?
Opisz wartości preferowane w wychowaniu.
Opisz wolność jednostki w wychowaniu.
Opisz wychowanie w aspekcie religijnym.
Opisz wychowanie zgodne z założeniem socjologizmu.
Opisz zmiany natury motywacyjno-emocjonalnej.
Opisz zmiany o charakterze poznawczo-instrumentalnym.
Opisz cele wychowania formalne i nieformalne.
Opisz czym charakteryzuje się ewolucjonizm?
Opisz czym są minimalizujące cele wychowania?
Opisz czym zajmuje się antypedagogika.
Opisz krótko założenia socjologizmu i naturalizmu oraz wskaż zasadnicze róznice w tych założeniach.
Opisz relację pomiędzy kreatywnym a korekcyjnym celem wychowania.
Opisz na czym polega wychowanie zgodne z założeniami naturalizmu.
Opisz pedagogikę kultury.
Opisz pedagogikę pozytywistyczną.
Opisz relację pomiędzy kreatywnym a korekcyjnym celem wychowania.
Opisz wychowanie wychowanie dyrektywne.
Opisz wychowanie zgodne z założeniem socjologizmu.
Opisz, na czym polega wychowanie zgodne z założeniami naturalizmu.
Opisz, czym zajmuje się antypedagogika.
Pedagodzy kultury twierdzą, że istnieją wartości absolutne, wymień je
Pedagogika Marii Montessorii.
Pedagogika funkcjonalna.
Charakterystyka szkoły.
Personalizm w pedagogice.
Podaj 4 główne cele wychowania.
Podaj cechy orientacji pozytywistycznej?
Podaj definicje dydaktyki.
Podaj definicje paradygmatu
Podaj definicje pedagogika humanistyczna.
Podaj definicje socjologii wychowania.
Podaj definicje wiedzy naukowej.
Podaj definicje wiedzy potocznej.
Podaj definicję celów wychowania, wyjaśnij co określają standardy wychowawcze.
Podaj definicję paradygmatu.
Podaj definicję pedagogiki alternatywnej.
Podaj definicję pojęcia pedagogika.
Podaj definicję pojęcia wychowanie.
Podaj główne cechy pedagogiki personalistycznej.
Podaj główne cele wychowania.
Podaj klasyfikację definicji wychowania.
Podaj przykłady ogólnikowości celów wychowania.
Podaj przynajmniej trzy cechy orientacji pozytywistycznej.
Podaj tezy, które wypracowane zostały w sporze o pozytywizm?
Podaj trzy okresy historii polskiej pedagogiki kultury.
Podaj główne cechy pedagogiki personalistycznej.
Podaj klasyfikacje definicji.
Podstawowe zagadnienia pedagogiki ogólnej.
Porównaj wychowanie dyrektywne z wychowaniem niedyrektywnym.
Porównaj ze sobą dwa następujące nurty: Socjologizm i Naturalizm.
Porównaj czym jest wychowanie według definicji prakseologicznych, a definicji ewolucyjnych?
Porównaj wychowanie dyrektywne z wychowaniem niedyrektywnym.
Proszę przybliżyć postać Auguste Comte'a.
Proszę wyjaśnić pojęcie kształcenie.
Proszę wyjaśnić pojęcie wychowanie.
Proszę wyjaśnić różnice pomiędzy wiedzą potoczną a naukową.
Przedstaw klasyfikację definicji wychowania.
Przedstaw rolę rodziców w procesie wychowania.
Przedstaw różnice pomiędzy wychowaniem bezpośrednim a wychowaniem pośrednim.
Przedstaw rysy osoby ludzkiej.
Przedstaw na czym polega różnica pomiędzy wychowaniem dyrektywnym, a niedyrektywnym.
Przez jakie oddziaływania może następować wychowanie? Opisz je.
Przez kogo i gdzie został przedstawiony program pozytywizmu?
Przybliż postać Johana Fridericha Herbarta.
Scharakteryzuj aspekt kulturowy wychowania ?
Scharakteryzuj definicje wychowanka w procesie wychowania.
Scharakteryzuj dowolny cel wychowania.
Scharakteryzuj krótko poglądy pedagogiczne Jana Jakuba Rousseau.
Scharakteryzuj nauczyciela XXI w.
Scharakteryzuj pedagogikę personalistyczną.
Scharakteryzuj podstawowe cele procesu wychowania.
Scharakteryzuj psychologizm pedagogiczny.
Scharakteryzuj rysy osoby ludzkiej zaczerpnięte z egzystencjalizmu.
Scharakteryzuj wychowanie bezpośrednie i wychowanie pośrednie.
Scharakteryzuj wychowanie zgodne z założeniami socjologizmu.
Scharakteryzuj wychowawcę w procesie wychowania.
Scharakteryzuj zmiany o charakterze motywacyjno- emocjonalnym.
Scharakteryzuj czym zajmowała się pedagogika kultury?
Scharakteryzuj pedagogikę pozytywistyczną.
Scharakteryzuj wychowanie zgodne z założeniami naturalizmu.
Scharakteryzuj wychowanie zgodne z założeniami naturalizmu.
Scjentyzm opierał się na 4 założeniach. Wymień je i opisz jedno z nich. Skąd pochodzi najbardziej wartościowa wiedza o edukacji?
Termin wychowanie - jak często jest używany w naszym życiu.
Uargumentuj konieczność wyznaczania celów w procesie wychowania?
W czym przejawia się praktyczność pedagogiki?
W czym tkwi spór wokół celów wychowania?
W jaki sposób filozofia egzystencjalna określa wolność człowieka.
W jaki sposób możemy dokonać podziału norm moralnych.
W jaki sposób rodzice mogą oddziaływać na swoje dziecko?
W jakich aspektach można rozpatrywać wychowanie?
W jakich dwóch wariantach występują badania porównawcze?
Wskaż definicję celów wychowania oraz wymień główne cele wychowania.
Wychowanie jako działalność i jako zadanie. Wytłumacz co rozumiesz pod tymi stwierdzeniami?
Wychowanie moralne.
Wychowanie religijne.
Wychowanie rozpatrywane w aspekcie rozwojowym?
Wychowanie wg Okonia.
Wychowanie w znaczeniu szerokim i wąskim.
Wyjaśnić pojęcie pedagogika pozytywistyczna.
Wyjaśnij pojęcie pedagogiki personalistycznej.
Wyjaśnij aspekt rozwojowy w kontekście wychowania.
Wyjaśnij co oznacza pojęcie utylitaryzm.
Wyjaśnij co powoduje zbyt duża ilość celów wychowania.
Wyjaśnij czym jest aspekt kulturowy wychowania ?
Wyjaśnij czym jest dydaktyka.
Wyjaśnij jaka jest zależność między celami wychowania a normami moralnymi.
Wymień 3 dziedziny pedagogiki personalistycznej.
Wyjaśnij na czym polegają zmiany natury motywacyjno - emocjonalnej?
Wyjaśnij na czym polegał psychologizm pedagogiczny Jana Fryderyka Herbarta?
Wyjaśnij pojecie wychowanie.
Wyjaśnij pojęcie "wychowanie" na podstawie klasyfikacji definicji: prakseologicznej, ewolucyjnej.
Wyjaśnij pojęcie eksperyment pedagogiczny.
Wyjaśnij pojęcie Herbartyzm.
Wyjaśnij pojęcie kształcenie.
Wyjaśnij pojęcie nautralizm?
Wyjaśnij pojęcie pedagogika pozytywistyczna.
Wyjaśnij pojęcie pedagogika.
Wyjaśnij pojęcie postawa.
Wyjaśnij pojęcie psychologizm pedagogiczny.
Wyjaśnij pojęcie utylitaryzm.
Wyjaśnij pojęcie Wychowanie i podaj jego strukturę.
Wyjaśnij różnicę między wiedzą potoczną a naukową.
Wyjaśnij zasadność celów wychowania.
Wyjaśnij definicje adaptacyjne i sytuacyjne.
Wyjaśnij pojęcie socjologizmu.
Wyjaśnij definicje adaptacyjne i sytuacyjne.
Wymień dwa prądy pedagogiki egzystencjalnej.
Wyjaśnij pojęcie wartości.
Wymień i opisz na jakich założeniach opierał się scjentyzm.
Wymień 10 czynników oddziaływujących na dziecko.
Wyjaśnij pojęcie wychowanie.
Wyjaśnij znaczenie wartości norm i celów.
Wyjaśnij, na czym polega spór wokół celów wychowania.
Wyjaśnij, na czym polegają zmiany natury motywacyjno - emocjonalnej?
Wyjaśnij, na czym polegał psychologizm pedagogiczny Jana Fryderyka Herbarta?
Wykaż jak wolność jednostki pojmował Jan Paweł II.
Wykaż różnice między wychowaniem dyrektywnym i niedyrektywnym.
Wykaż różnice pomiędzy formalnymi i nieformalnymi celami wychowawczymi.
Wykaż różnice pomiędzy wąskim, a szerokim rozumieniem wychowania.
Wymienić podstawowe wartości absolutne.
Wymień 4 aspekty wychowania.
Wymień błędy wychowawcze w procesie wychowania.
Wymień cechy orientacji pozytywistycznej.
Wymień cechy wychowania uznawane przez pedagogikę humanistyczną.
Wymień czynniki oddziałujące na dziecko.
Wymień dwa nazwiska osób, związanych z pedagogiką pozytywistyczną i podaj ich poglądy.
Wymień dyscypliny pomocnicze i z pogranicza pedagogiki ogólnej.
Wymień formalne i nieformalne cele wychowania.
Wymień funkcje pedagogiki jako nauki.
Wymień główne cele wychowania.
Wymień główne czynniki wpływające na wychowanka w procesie wychowania.
Wymień główne subdyscypliny pedagogiki?
Wymień i opisz cele wychowawcze formalne i nieformalne.
Wymień i opisz cztery główne cele wychowania.
Wymień i opisz jeden z aspektów w jakim można rozpatrywać wychowanie?
Wymień i opisz na jakich założeniach opierał się scjentyzm.
Wymień 10 czynników oddziaływujących na dziecko.
Wymień i opisz rodzaje definicji wychowania.
Wymień i opisz rysy osoby ludzkiej.
Wymień i opisz wartości preferowane w wychowaniu.
Wymień i opisz, na jakich założeniach opierał się scjentyzm.
Wymień jaka jest klasyfikacja definicji wychowania.
Wymień nauki powiązane z pedagogiką ogólną.
Wymień wartości absolutne.
Wymień zadania pedagogiki.
Wymień i scharakteryzuj założenia scjentyzmu.
Wymień cele pedagogiki.
Wymień aspekty wychowania i scharakteryzuj jeden wybrany.
Wymień cechy orientacji pozytywistycznej.
Wymień cechy procesu wychowania.
Wymień cele wychowania dotyczące konkretnych cech osobowości.
Wymień cztery główne cele wychowania.
Wymień czynniki oddziałujące na dziecko.
Wymień dwa nazwiska osób związanych z pedagogiką pozytywistyczną i opisz ich poglądy.
Wymień główne założenia pedagogiki egzystencjalnej.
Wymień i krótko opisz założenia scjentyzmu .
Wymień i opisz, jakie wyróżnia się rysy osoby ludzkiej.
Wymień podstawowe cechy orientacji pozytywistycznej?
Wymień tezy pedagogiki personalistycznej.
Wymień założenia socjologizmu.
Wymień, na jakich założeniach opierał się scjentyzm. Opisz jedno z założeń.
Z czego bierze się zasadność celów wychowania?
Z czego wywodzi się pedagogika egzystencjonalna?
Z czyjej inicjatywy powstała i czym zajmuje się Biała Księga Kształcenia i Doskonalenia?
Z czym wiąże się wychowanie zgodnie z założeniami Kamińskiego.
Z czym wiąże się zbyt duża ilość celów wychowawczych?
Z jakich ustalonych norm moralnych bierze się zasadność celów wychowania?
Z jakiej dziedziny wyrosła pedagogika.
Zaprezentuj postulaty pedagogiki niedyrektywnej.
Zaproponuj klasyfikację wartości i wyjaśnij potrzebę wychowania do wartości uniwersalnych.
Zdefiniuj formalne i nieformalne cele wychowawcze.
Wymień 10 czynników oddziaływujących na dziecko.
Zdefiniuj formalne i nieformalne cele wychowawcze.
Zdefiniuj naturalizm w pedagogice.
Zdefiniuj pojęcie "wychowawca".
Zdefiniuj pojęcie pedagogika.
Znaczeniowa bliskość wartości norm i celów.
My Web Site Title